افزایش بازده نیروگاه‌های برق و استانداردسازی وسایل گرمایشی‌ از ضرورت‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، صرفه‌جویی و استفاده از وسایل گرمایشی‌ استاندارد را دو راهکاری دانست که به‌سادگی می‌توانند مانع بروز قطع گاز در زمستان شوند.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به مجموعه اقدام‌های وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای جلوگیری از قطعی برق و گاز در زمستان اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌هایی که برای جلوگیری از قطعی گاز و برق در زمستان وجود دارد پر کردن مخازن نیروگاه‌ها از سوخت مایع است، همچنین باید نسبتی میان مصرف خانگی و صنایع ایجاد کرد، زیرا همیشه وقتی مصرف بالا می‌رود، گاز و برق صنایع قطع می‌شود و در نهایت با تشکیل یک سیکل معیوب آثار منفی آن را در کشور می‌بینیم.

وی افزود: افزایش بازده نیروگاه‌های برق، عملیاتی کردن نیروگاه‌های از کار افتاده و انجام تعمیرات دوره‌ای منظم از جمله اقدام‌هایی است که می‌توان در کوتاه‌مدت برای مقابله با بحران کمبود برق در زمستان انجام داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد از جمله اقدام‌های بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد، اگرچه چند سال است درباره استانداردسازی وسایل گرمایشی تأکید می‌شود، اما هنوز گام‌های مهمی در این مسیر برداشته نشده است. از مردم هم می‌خواهیم وسایل گرمایشی‌ خود را بهینه کنند تا با صرفه‌جویی در مصرف، مانع قطعی گاز در زمستان شوند.

کد خبر 322822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =