۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
  • کد خبر: 322862
لزوم توجه اروپا به موضوع ذخیره‌سازی گاز

مدیرعامل یک شرکت گاز ایتالیایی اعلام کرد که اروپا باید برنامه‌ریزی لازم برای ذخیره‌سازی مناسب گاز را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از میلان، مارکو آلورا، رئیس بزرگ‌ترین شبکه حمل‌ونقل گاز اروپا، روز سه‌شنبه (۲۷ مهرماه) اعلام کرد که اروپا باید برای حل مشکلات گاز خود، با استفاده از فضای ذخیره‌سازی استفاده‌نشده، یک «بانک گاز» برنامه‌ریزی‌شده ایجاد کند.

مدیرعامل گروه زیرساخت‌های گاز ایتالیا (اسنم)، در کنفرانسی درباره انتقال انرژی گفت: به‌نوعی باید هرطور ممکن است گاز تهیه کنیم تا ذخیره‌سازی راهبردی خود را افزایش دهیم.

اشاره آلورا به سخنرانی ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا در سال ۲۰۱۲ بود که می‌گفت این بانک برای نجات یورو هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد.

اسنم بیشتر ظرفیت ذخیره گاز ایتالیا را به‌عنوان یک بخش نظارتی اداره می‌کند.

قیمت‌های بی‌سابقه برق و گاز، هزینه‌های انرژی صنعتگران و سایر مصرف‌کنندگان را افزایش داده و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا را مجبور به اتخاذ اقدام‌های اضطراری از جمله کاهش مالیات بر انرژی و یارانه کرده است.

به گزارش شانا، اتحادیه اروپا هفته گذشته گزینه خرید مشترک گاز طبیعی توسط کشورهای عضو را بررسی کرد. این اقدام همسو با تلاش این اتحادیه برای محافظت از خود در برابر افزایش قیمت انرژی است.

بر اساس پیش‌نویس سندی از این اتحادیه، کشورها می‌توانند با خرید مشترک گاز، یک ذخیره‌سازی راهبردی تشکیل دهند و مشارکت در این اقدام داوطلبانه خواهد بود.

آلورا گفت: اروپا در شرایط وخیمی قرار دارد و شرایط شمال اروپا بدتر است، اگر زمستان امسال سردتر از معمول باشد، به‌ویژه انگلیس می‌تواند با مشکل روبه‌رو شود زیرا این کشور ذخیره‌سازی راهبردی ندارد و برای تعدیل منابع گاز وابسته به اروپاست.

کد خبر 322862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =