توضیحات درباره درخواست‌های صنفی اتوبوس‌داران و مینی‌بوس‌داران پارس جنوبی

مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس به‌منظور تنویر افکار عمومی و مطالبات صنف اتوبوس‌داران و مینی‌بوس‌داران پارس جنوبی توضیحاتی به شرح زیر ارائه داد.

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، به‌منظور رسیدگی به درخواست‌های رانندگان صنف اتوبوس‌داران و مینی‌بوس‌داران نشستی با حضور نمایندگان این صنف و نمایندگان پیمانکاران و کارفرمایان و اداره کار و تعاون شهرستان امروز ( یکم آبان‌ماه) برگزار می‌شود که هدف از آن بهینه‌سازی و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل وفق مقررات برای حل مشکلات شاغلان این صنف است که در این زمینه نیز با مدیران و پیمانکاران مکاتبات و مذاکرات لازم انجام شده و بلافاصله نتایج و خروجی آن اعلام خواهد شد.

همچنین بر اساس مفاد ماده ۲۲۱ قانون مدنی، آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری و قراردادها و پیمان‌های امضاشده همه افراد ملزم به ایفای تعهدات خود هستند و در صورت رعایت نکردن مفاد قرارداد برابر مقررات برخورد می‌شود.

بر اساس قوانین و مقررات حاکم تمامی تلاش مجموعه ما بر حمایت از کارگران و ذی‌نفعان بوده است. در حال حاضر براساس پیگیری‌های به‌عمل آمده مطالبات صنفی کارگران در چند ماه اخیر با همکاری نهادهای مختلف استان پیگیری شده است از جمله رانندگانی که مالک خودرو نیستند و در قالب قراردادهای حجمی نمی‌گنجند به‌زودی تصمیم‌های خوبی در قالب طرح طبقه‌بندی مشاغل انجام می‌شود.

در خصوص پیمان‌های منعقده طرفین ملزم به رعایت دقیق مفاد پیمان هستند و براساس قوانین و مقررات اگر پیمانکاری بنا به هر دلیلی بخواهد در انجام پیمان کوتاهی کند کارفرمایان اصلی باید بلادرنگ اقدام قانونی انجام دهند، همچنین مجوزهای مربوطه برای فعالیت‌ در منطقه ویژه ابطال می‌شود.

براساس قانون کار جمهوری اسلامی ایران در صورت رضایت نداشتن کارفرمایان از پیمانکاران گواهی تعیین صلاحیت پیمانکاران تمدید نمی‌شود و برابر قوانین و مقررات حق هیچ‌گونه پیمان جدید نخواهند داشت.

برخی افراد قصد تشویش اذهان و سوء‌استفاده از نام کارگران زحمتکش را دارند که از دادستان شهرستان تقاضا می‌شود براساس قانون با پیمانکاران خاطی برخورد کنند.

کد خبر 322906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =