مدیریت مصرف؛ راهکار عبور از چالش تأمین گاز در زمستان

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید ضمن استانداردسازی وسایل گرمایشی، در سوخت نیز صرفه‌جویی شود؛ زیرا مدیریت مصرف، راهکاری مناسب برای عبور از چالش تأمین گاز در زمستان است.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به لزوم صرفه‌جویی در مصرف سوخت به‌ویژه ماه‌های سرد سال اشاره کرد و گفت: در شرایطی که در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور سرما و برودت هوا آغاز شده، لزوم مصرف بهینه به‌ویژه گاز طبیعی لازم و ضروری است.

وی به شدت مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و افزود: مقدار مصرف انرژی در ایران نسبت به دیگر کشورها بالاست. برای نمونه میانگین سوخت مصرفی در خودروهای دنیا حدود ۱۰ درصد کمتر از خودروهای داخلی است، از این رو باید ابتدا درباره بهینه‌سازی مصرف انرژی کالاها و محصولات تولیدی گام برداریم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که در بخش برق نیز مشکلاتی وجود دارد، اما چند هزار مگاوات برق برای تولید رمزارزها استفاده می‌شود که باید برای این موضوع نیز تدابیری اتخاذ شود.

حسن‌پور بیگلری به اهمیت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف سوخت به‌ویژه گاز طبیعی اشاره و بیان کرد: باید ضمن استانداردسازی وسایل گرمایشی، در مصرف نیز صرفه‌جویی شود زیرا مدیریت مصرف، راهکاری مناسب برای عبور از چالش تامین گاز در زمستان است.

وی به موضوع استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز اشاره و اعلام کرد: متأسفانه در زمینه تولید انرژی خورشیدی فرهنگ‌سازی و بازاریابی انجام نشده است که به‌طور حتم باید به این سمت حرکت کنیم.

کد خبر 322952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =