تداوم سرمایه‌گذاری برای رفع نیازهای روزافزون انرژی ضروری است

دبیرکل اوپک تأکید کرد که تداوم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز برای برآورده‌ کردن نیازهای روزافزون انرژی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری نشنال نیوز، محمد سانوسی بارکیندو روز پنجشنبه (۲۹ مهرماه) تأکید کرد که تداوم سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز برای برآورده کردن نیازهای روزافزون جهان به انرژی ضروری است.

وی در یک کارگاه آموزشی که توسط آژانس بین‌المللی انرژی، مجمع بین‌المللی انرژی و سازمان کشورهای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برگزار شد، گفت: نفت و گاز همچنان نقش مهمی در تأمین انرژی جهان در میان‌مدت تا بلندمدت خواهد داشت و برآورده کردن نیازهای روزافزون انرژی به روند مداوم سرمایه‌گذاری در این صنعت بستگی دارد.

دبیرکل اوپک افزود: سرمایه‌گذاری همچنین برای پیشرفت نوآوری و فناوری که در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مؤثر خواهند بود، ضروری است.

بارکیندو به همراه جوزف مک مونیگل، دبیرکل مجمع بین‌المللی انرژی و کیسوکه ساراموری، مدیر دفتر بازارهای انرژی و امنیت آژانس بین‌المللی انرژی ریاست این کارگاه مجازی را به‌طور مشترک به‌عهده داشتند.

بارکیندو تصریح کرد: در هفته‌ها و ماه‌های آینده باید شاهد چنین همکاری‌های نزدیکی باشیم، زیرا این صنعت همچنان تلاش می‌کند با تغییرات اساسی که اکنون در حال وقوع است، منطبق شود.

ساراموری گفت: کمی بیش از یک هفته تا کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP26) در گلاسکو باقی مانده است و سرمایه‌گذاری از مسائل تعیین‌کننده برای این صنعت در سال‌های آینده خواهد بود.

کد خبر 322954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =