۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
  • کد خبر: 323125
نیمی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال شدند

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به حل مشکل سامانه هوشمند سوخت کشور تا ظهر چهارشنبه گفت: تاکنون ۵۰ درصد از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شبکه خبر، جلیل سالاری اعلام کرد: ظهر سه‌شنبه (چهارم آبان‌ماه) چالشی نرم‌افزاری در سیستم سامانه هوشمند سوخت رخ داد که بلافاصله ستاد بحران در مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی شکل گرفت و همکارانمان از مجموعه کارکنان تخصصی، سامانه هوشمند سوخت و نیروهای فنی و مهندسی بررسی‌ها را آغاز کردند و روش‌های مختلفی بررسی شد، سرانجام تصمیم گرفتیم مجاری عرضه را از حالت سامانه خارج کنیم و سوخت‌گیری را به‌صورت دستی انجام دهیم.

وی با اشاره به توزیع تدریجی نیروها در کل جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: تاکنون ۵۰ درصد از جایگاه‌های عرضه سراسر کشور فعال شده و امکان سوخت‌گیری بنزین آزاد در این جایگاه‌ها فراهم است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: در یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، سوخت‌گیری از طریق سامانه را هم بررسی کردیم و در چند مرحله این شرایط آزمایش شد که خوشبختانه نتیجه مثبت بود و اکنون جایگاه اختصاصی ۱۱۵ شهر تهران و پنج جایگاه دیگر در سطح کشور به این سامانه متصل و در عمل روش سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت فراهم شده است.

سالاری تصریح کرد: همه نیروهای ما باید در گستره کشور و ایستگاه‌های بین‌راهی اعزام شوند که این موضوع اقدامی زمانبر است، اما ما از همه توان خود و نیروهای پیمانکاری و فنی و عملیاتی استفاده و تلاش می‌کنیم تا اواسط روز چهارشنبه (پنجم آبان‌ماه) شرایط جایگاه‌های عرضه سوخت کشور به روال عادی بازگردد.

کد خبر 323125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =