صادرات کاتالیست ایرانی به کشورهای همسایه در سایه تحریم‌

یک شرکت ایرانی با تکیه بر دانش بومی و تلاش محققان داخلی عملکرد موفقی در تولید کاتالیست‌های شیمیایی داشته که افزون بر صادرات محصولات به کشورهای همسایه به‌دنبال گسترش بازار صادراتی خود به دیگر کشورهاست.

به گزارش شانا، شرکت «اسمارت کاتالیست»، یکی از تولیدکنندگان ایرانی کاتالیست‌های شیمیایی، به‌تازگی ۲۰ میلیون تن کاتالیست اسیدسولفوریک را روانه بازارهای کرد، این سومین محموله‌ای است که این شرکت به عراق صادر کرده و برنامه‌ریزی برای ادامه صادرات نیز در حال انجام است.

اسمارت کاتالیست پیش از این به افغانستان هم کالا صادر کرده و در حال مذاکره برای صادرات محصولات خود به کشورهای کنیا، امارات و پاکستان است.

این شرکت ایرانی با تکیه بر دانش بومی و تلاش محققان داخلی برای نخستین بار موفق به تولید صنعتی کاتالیست دهیدروژناسیون اتیل بنزن به استایرن و کاتالیست سنتز آمونیاک نیز شده است که کاتالیست دهیدروژناسیون اتیل بنزن به استایرن در پتروشیمی پارس و پتروشیمی تبریز و کاتالیست سنتز آمونیاک در پتروشیمی‌های اوره و آمونیاک مصرف می‌شود.

پتروشیمی‌های اوره و آمونیاک مصرف‌کننده کاتالیست سنتز آمونیاک شامل پتروشیمی‌های رازی، پردیس، خراسان، هنگام، لردگان، کرمانشاه و مسجدسلیمان هستند که اکنون پنج طرح پتروشیمی آمونیاک جدید نیز در حال ساخت است.

کد خبر 323130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =