ثبت رکوردی تازه در تولید محصولات «پلی‌اتیلن ترفتالات» ایران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به ثبت رکورد جدید تولید محصولات «پلی‌اتیلن ترفتالات» ایران در هفت ماه امسال اعلام کرد: در این مدت، حدود ۶۷۰ هزار تن محصول تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، سیدرضا قاسمی شهری در حاشیه برگزاری نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به ثبت رکورد جدید تولید تجمعی در پتروشیمی شهید تندگویان در هفت ماهه امسال، گفت: در این مدت حدود ۶۷۰ هزار تن محصول تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه در ۲۱۶ روز نخست امسال حدود ۶۰ هزار تن محصول بیش از مدت مشابه پارسال تولید شده است، تصریح کرد: با این حدنصاب تولید ثبت‌شده در عمل رکورد تولید ۱۶ ساله در پتروشیمی شهید تندگویان جابه‌جا شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با تأکید بر اینکه در هفت ماه امسال چند طرح و پروژه رفع موانع و گلوگاه‌های تولید در این زنجیره تولید «پلی‌اتیلن ترفتالات» ثبت شده است، بیان کرد: تعمیر کمپرسور هوای مرحله دوم کارخانه، تعویض بویلرهای مرحله دوم کارخانه، تعویض کاتالیست‌های فاز ۲ کارخانه از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی بوده است و به‌زودی کاتالیست‌های مرحله نخست پتروشیمی شهید تندگویان هم تعویض می‌شود.

قاسمی شهری از آغاز پروژه جدید محیط زیستی بازسازی حوضچه پساب خبر داد و اظهار کرد: عملیات مهندسی، راکتور بی‌هوازی واحد پساب این پتروشیمی هم آغاز شده است.

پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و راهبردی پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص (PTA) در کشور است.

کد خبر 323175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =