ذخیره‌سازی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در شوریجه

سرپرست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: با تأمین تجهیزات، قطعات یدکی، مواد شیمیایی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان، فعالیت‌های تعمیرات اساسی انجام و واحدهای عملیاتی این پالایشگاه در آمادگی برای خدمت‌رسانی به هموطنان در روزهای سرد زمستانی قرار دارند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یحیی فیضی افزود: وجود این پالایشگاه به‌عنوان‌ تنها تأسیسات تولید و پالایش گاز در خطه شمال و شمال شرق کشور، نقش آن را در فصل سرما که همیشه همراه با افزایش مصرف گاز است، بسیار با اهمیت‌تر کرده است.

وی با اشاره به تأسیسات ذخیره‌سازی گاز این شرکت اظهار کرد: در روزهای گرم تابستان که شاهد مصرف کمتری از سوی مشترکان هستیم، روزانه به‌طور میانگین حدود ۱۰ میلیون متر مکعب گاز به مخزن شوریجه تزریق می‌شود که این موضوع حاکی از نقش کلیدی ذخیره‌سازی تابستانی در تأمین گاز فصل زمستان است.

سرپرست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای پایداری تولید حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه تزریق شده است که با برداشت گاز ذخیره‌شده و مقدار گاز فرآورش‌شده در این پالایشگاه، آمادگی برای تولید پایدار و حداکثری گاز زمستانی به‌منظور تأمین رفاه هموطنان و پشتیبانی از صنایع در این منطقه از ایران اسلامی به‌طور کامل وجود دارد.

فیضی در پایان بار دیگر با تأکید بر رعایت مصرف بهینه گفت: اگرچه تمهیدهای لازم از سوی این شرکت به‌منظور پایداری جریان گازطبیعی در فصل سرد پیش‌بینی شده،دسترسی همه مشترکان گاز طبیعی به این نعمت الهی تنها از طریق رعایت نکات مصرف بهینه میسر است.

کد خبر 323185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =