بیش از ۸۷۰ گروه برای رفع اختلال سامانه سوخت پای کار بودند/ پالایشگاه نفت شازند عملیاتی است

وزیر نفت با تأکید بر اینکه مشکلی در تأمین سوخت وجود ندارد، اعلام کرد که اکنون حدود ۴ هزار جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (پنجشنبه، ششم آبان‌ماه) پس از بازدید از مرکز داده و پایش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و نشست با مدیران این مجموعه به‌دنبال اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت، گفت: امروز بازدیدی از مرکز داده و پایش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران داشتیم که کل مجموعه سامانه کارت هوشمند سوخت را راهبری می‌کند و از نزدیک روند کار و مشکلات ایجادشده گزارش شد که به لطف خدا و تلاش همکاران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همه ارکان و نیروهای صنعت نفت پای کار آمدند.

وی ادامه داد: تا این این لحظه نزدیک به ۴ هزار جایگاه در سراسر کشور فعال شده است و مردم می‌توانند با سهمیه آزاد در آنها سوخت‌گیری کنند، ۸۰۰ جایگاه نیز به سامانه هوشمند سوخت متصل هستند که مردم می‌توانند از این طریق و با کارت سوخت‌گیری انجام دهند.

وزیر نفت تصریح کرد: بیش از ۸۷۰ گروه هم در سراسر جایگاه‌های عرضه سوخت کشور پای کار بودند که از آنها، مدیران مربوطه، نیروهای نظامی و انتظامی، آقای زاکانی، شهردار تهران، جایگاه‌داران و صداوسیما تشکر می‌کنم، همچنین از مردم که صبوری، اعتماد و کمک کردند.

اوجی افزود: مدیران استان‌های کشور امروز گزارشی ارائه کردند و تلاش می‌شود به‌زودی جایگاه‌هایی که هنوز به سامانه هوشمند سوخت متصل نشده‌اند، فعال شوند.

سهمیه سوخت پایدار است

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۵ هزار نازل عملیات سوخت‌گیری وجود دارد که نیاز است نرم‌افزار اواس روی آنها نصب شود که این کار اندکی زمان‌بر است، تأکید کرد: اکنون هیچ خلل و مشکلی در سهمیه کارت سوخت وجود ندارد و این سهمیه که مورد تاکید رئیس‌جمهوری هم بوده، پایدار است.

وزیر نفت همچنین اظهار کرد: در ساعات اولیه مشکلی هم که در بعضی از جایگاه‌های عرضه پیش آمده است با تدبیر خوبی که رئیس‌جمهوری اندیشیده احتمالاً این سهمیه جبران می‌شود.

تولید بیش از ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در روز

اوجی با تأکید بر اینکه وضع ذخیره‌سازی‌های سوخت مطلوب است، ادامه داد: هیچ مشکلی در تأمین و توزیع سوخت نداریم، همچنین جایگاه‌های بین‌راهی هم پایدار هستند و سوخت‌گیری ناوگان حمل‌ونقل سنگین نیز به روال عادی انجام می‌شود.

به گفته وی، اکنون روزانه بیش از ۱۰۵ میلیون لیتر تولید بنزین داریم و هیچ مشکلی وجود ندارد و ان‌شاءالله دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم و بدون شک دوستان نیز باید بازنگری عمیقی در بخش سامانه هوشمند سوخت کنند.

وزیر نفت در پایان در پاسخ به پرسشی درباره وضع کنونی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، تصریح کرد: مشکل در این مجموعه موضوع برقی بود که در چند ساعت اولیه رفع شد و فعالیت پالایشگاه بدون مشکل ادامه دارد.

کد خبر 323198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =