اجماع وزارتخانه‌های اقتصاد، نفت، صمت و بانک مرکزی برای رونق بورس

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برای اعتمادآفرینی در بازار سرمایه و بورس در حال اجماع‌سازی با وزارتخانه‌های نفت، صمت و بانک مرکزی هستیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی، امروز (دوشنبه، دهم آبان‌ماه) در نشست با مدیران بورسی و مدیران حدود ۳۰ هلدینگ و حقوقی بزرگ بازار سرمایه گفت: شواهد قطعی نشان می‌دهد بازار سرمایه در بلندمدت بیشترین بازدهی را در مقایسه با بازارهای رقیب دارد و نگاه ما به این بازار حرفه‌ای و بلندمدت است.

وی افزود: اطلاعات سودآوری شرکت‌ها نشان می‌دهد چشم‌انداز روشن است و جای نگرانی برای تصمیم هیجانی نیست.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: وظیفه وزارت اقتصاد و سازمان بورس، توسعه ابزارها و نهادها و ایجاد بازاری شفاف و کارا و پیش‌بینی‌پذیر است. برنامه ما پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد و حذف قیمت‌گذاری‌های مضر به بازار در صنایع بورسی است.

خاندوزی اعلام کرد: در گذشته برای تغییرات چندباره قیمت خوراک و قیمت تسعیر ارز بانک‌ها و قواعد پالایشی‌ها و فراخوان عموم به سهامداری مستقیم اشتباه‌های بزرگی رخ داده است که باید با همکاری وزارتخانه‌های نفت و صمت و بانک مرکزی و سازمان بورس شاهد کاهش این اشتباه‌ها و ایجاد اطمینان در بازار باشیم.

وی گفت: برای اعتمادآفرینی در حال اجماع‌سازی با وزارتخانه‌های نفت و صمت و بانک مرکزی هستیم تا آنجا هم خبرهای امیدبخشی به اقتصاد منتقل کنیم.

کد خبر 328630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =