یکسان‌سازی نظام پرداخت حقوق و تسهیلات کارکنان در دستور کار وزارت نفت

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت بر یکسان‌سازی نظام پرداخت حقوق و تسهیلات در صنعت نفت به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری این وزارتخانه تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی علی‌مددی در نشستی که به‌منظور بررسی مشکلات ساماندهی نیروی انسانی مجموعه شرکت‌های گازی با حضور ولی‌الله دینی، مدیر منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران در محل شرکت گاز استان خوزستان برگزار شد، گفت: چالش‌های بسیاری در حوزه ساماندهی نیروهای قراردادی داریم که در این باره تلاش کرده‌ایم با حضور در مناطق مختلف، شرایط نیروها را از نزدیک بررسی کنیم، اما شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت مطمئن باشند که نگاه ما به این مشکلات با رویکرد حل مسئله است.

تلاش برای یکسان‌سازی نظام پرداخت حقوق و تسهیلات در نفت

وی با اشاره به وضع کنونی نیروهای قرارداد موقت، با بیان اینکه ما در مجموعه صنعت نفت به دنبال تکثر قراردادها نیستیم، زیرا این موضوع آسیب‌های زیادی را برای منابع انسانی در پی داشته است، بر تدوین نظام جبران خدمات مدون برای کارکنان تاکید کرد و افزود: روزآمد کردن اطلاعات تحصیلی نیروهای قراردادی و یکسان‌سازی نظام پرداخت حقوق و تسهیلات در اولویت اقدام‌های وزارت نفت است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت درباره حل مشکلات نیروهای قرارداد موقت، تأکید کرد: به‌دنبال راهکارهای اجرایی و الگویی مؤثر برای ساماندهی نیروهای قراردادی هستیم که به نفع آنها باشد.

تأکید بر اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان ارکان ثالث

علی‌مددی در ادامه با اشاره به مشکلات نیروهای ارکان ثالث در مجموعه وزارت نفت گفت: با توجه به اینکه اکنون بخش زیادی از مشاغل فنی و تخصصی را نیروهای ارکان ثالث انجام می‌دهند، طرح طبقه‌بندی مشاغل به‌طور کامل اجرا می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه اثربخشی نیروی انسانی در سیستم‌های مدیریتی اهمیت دارد، افزود: به‌دنبال تسهیلاتی هستیم که سبب ایجاد انگیزه و دلگرمی نیروهای ارکان ثالث شود.

رفع موانع تبدیل وضعیت ایثارگران

سرپرست توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت درباره تبدیل وضعیت ایثارگران، به چالش‌ها و محدودیت‌های ساختاری اشاره کرد و گفت: در تلاشیم راهکارهای قانونی و مؤثر را شناسایی کنیم تا موانع در این بخش نیز برطرف شوند.

براساس این گزارش، عبدالله ابول‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان، علی‌محمد پوررضا، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند و ابوالفضل ظهیری، مدیرعامل منطقه یک عملیات انتقال گاز نیز در این نشست، گزارشی از عملکرد فعالیت‌های شرکت‌های مربوطه و مشکلات منابع انسانی ارائه دادند.

کد خبر 329801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =