۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
  • کد خبر: 339873
وضع فروش نفت بهبود یافته است

وزیر نفت از بهبود وضع فروش نفت خبر داد و گفت: از یکی دو هفته آینده صادرات فرآورده‌های نفتی که در این مدت به‌دلیل تأمین ذخایر داخلی محدودیت‌هایی داشتیم نیز از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، یازدهم آبان‌ماه) در حاشیه نشست با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این نشست گزارش عملکرد ۷۰ روزه وزارت نفت در بخش‌های مختلف بالادست و پایین‌دست، برنامه‌های توسعه‌ای وزارت نفت و گزارش کاملی از فروش نفت، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی ارائه شد، اظهار کرد: الحمدلله به لطف پروردگار، همت همه همکاران و پشتیبانی و کمک دولت، وضع فروش نفت بسیار بهتر شده است و از توان و ظرفیت‌های مختلف داخلی و خارجی در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی در زمینه تهاتر نفت ادامه داد: دولت طرح‌های مطلوبی در قالب مشارکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه پروژه‌های سنواتی مشخص کرده است که اینها به‌زودی کلید می‌خورد.

وزیر نفت درباره صادرات فرآورده‌های نفتی که در این مدت به دلیل تأمین ذخایر داخلی محدودیت‌هایی داشت نیز تأکید کرد: الحمدالله از یکی دو هفته آینده صادرات فرآورده‌های نفتی نیز از سر گرفته می‌شود.

اوجی با اشاره به اینکه در این نشست برنامه‌های آتی وزارت نفت در حوزه‌های توسعه میدان‌های مشترک گازی و نفتی و سرمایه‌گذاری‌های لازم، حفظ نگهداشت تولید، افزایش تولید، بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید گاز، نفت‌گاز و نفت‌کوره و بنزین مطرح شد، گفت: ان‌شاءالله با یاری و کمکی که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این زمینه خواهد داشت، همه این موراد قابل تحقق است.

وی تصریح کرد: قول می‌دهم با برنامه‌هایی که وزارت نفت و دولت سیزدهم درخصوص افزایش ظرفیت پالایشگاهی مدنظر دارد ان‌شاءالله طی ۴ تا ۵ سال آینده ظرفیت پالایشی کشور ۱.۴ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

کد خبر 339873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =