کار در شرایط بین‌المللی سخت نیازمند چابکی بیشتر است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به حساسیت‌های امور بین‌الملل این شرکت و شرایط خاص کشور گفت: هر اندازه شرایط بین‌المللی سخت‌تر شود، ما باید قوی‌تر و چابک‌تر شویم.

به‌ گزارش خبرنگار شانا، محسن خجسته‌مهر صبح امروز (پنجشنبه، ۱۳ آبان‌ماه) در آیین تکریم و معارفه سرپرست پیشین و جدید مدیریت امور بین‌الملل این شرکت، با برشمردن اهمیت و ویژگی‌های مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، به بحث عملیات فروش نفت اشاره کرد و گفت: این بخش، بخش سخت و پرکاری است که به دقت بالایی نیاز دارد و از آنجا که همه راهکارهای مختلف برای خنثی‌سازی و دور زدن تحریم را دربرمی‌گیرد، مسئولیت آسانی نیست.

وی گفت: انتظاری که وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران دارد این است که با توجه به نقش حائز اهمیت درآمدهای نفتی، کشور و مجموعه نظام جمهوری اسلامی در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: به‌طور ویژه از آقای خوشرو و افرادی که در امور بین‌الملل فعالیت دارند، تشکر می‌کنم که در این مدت بسیار زحمت کشیدند.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه نگاه من به امور بین‌الملل این است که یکپارچگی در کل مدیریت فروش برقرار باشد و از پراکندگی و تصمیم‌های پرشمار در شرایط یکسان جلوگیری شود، افزود: قاعده بازار بین‌المللی این را دیکته می‌کند که منطبق با آن کار کنیم. هر اندازه شرایط بین‌المللی سخت‌تر شود، ما باید قوی‌تر و چابک‌تر شویم و از راهکارهای ویژه دور زدن و دیگر مسائل مرتبط با آن استفاده کنیم، زیرا در شرایط خاصی به‌سر می‌بریم و زمین بازی هم در محاصره قرار دارد.

وی اظهار کرد: این مسئله به توان شما و ما بستگی دارد که از این شرایط سخت، سرافراز بیرون بیاییم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران سرپرست امور بین‌الملل این شرکت را فردی موفق و از خانواده صنعت نفت خواند و گفت: امیدوارم در این مسئولیت موفق باشد و در مسیر توانمندی و تقویت این مجموعه‌ها گام برداشته شود و از افراد متخصص و دارای اخلاق حرفه‌ای استفاده شود، اگر ایشان موفق شود، بی‌شک شما ایشان را یاری کرده‌اید.

خجسته‌مهر افزود: امیدواریم تحریم‌ها برداشته شود، اما باید این مجموعه را روز به روز تقویت کنیم.

از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد

محمد محمدی‌پور، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نیز در سخنانی با تشکر از مدیرعامل این شرکت گفت: مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران آخرین زنجیره فعالیت این شرکت و آن طرف جبهه جنگ اقتصادی کشور است و جنگ جای بخور و بخواب نیست؛ جای جهاد کردن و فعالیت شبانه‌روزی است.

وی با اشاره به تأکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر اخلاق و مدیریت حرفه‌ای گفت: زیربنای کار بنده توکل بر خدا در انجام کار و مدیریت حرفه‌ای است که از همکاران نیز همین انتظار را داریم و برای تحقق آن نیازمند همکاری و یاری و همفکری همه همکاران مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت هستیم.

سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: راهکارهایی که اکنون به‌عنوان دور زدن تحریم‌ها مطرح است فکر همکاران بین‌الملل است. با توجه به اینکه پیش‌تر این کار انجام شده و همکاران در این کار حرفه‌ای هستند، بنده نیز سعی می‌کنم مشورت‌پذیر باشم و از راهنمایی‌ها بهره‌مند شوم.

محمدی‌پور با اشاره به اینکه در این مسیر نیازمند بهبود فرآیندها و اقدام‌ها و راهبردهای جدید هستیم، گفت: این موارد به مرور نهایی شده و با دریافت مجوز از آقای خجسته‌مهر و وزیر نفت و دیگر نهادهای بالادستی این اقدام‌ها را جلو می‌بریم، البته مسائل مدیریتی تدریجی است و دکمه روشن و خاموش ندارد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان سردار سلیمانی مبنی بر اینکه در بحران‌ها فرصت ایجاد می‌شود، گفت: اکنون ما در شرایط بحرانی هستیم.

سرپرست مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در این جنگ نامتعارف بخش خصوصی کنار ماست و ما باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، گفت: نیازمند خیرخواهی دوستان هستیم؛ هم کمک می‌خواهیم و هم دعا.

پذیرفتن این مسئولیت، فداکاری است

سعید خوشرو، مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نیز با اشاره به انتخاب محمدی‌پور که با جوان‌گرایی همراه بوده است، گفت: پذیرفتن این مسئولیت در شرایط کنونی جهاد و فداکاری است.

وی افزود: بنده پنج سال پیش زمانی این سمت را پذیرفتم که تحریم‌ها تازه لغو شده بود و شرایط رو به عادی شدن بود، اما باید بگویم که این مدیریت حتی خارج از تحریم‌ها هم جای آرام و راحتی نیست.

مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: آقای محمدی‌پور از جوانان خوش‌فهم، پرتلاش و جدی است. این سمت، پوست کلفت و دنده پهن می‌خواهد. از ایشان تشکر می‌کنم که در این شرایط سخت این سمت را پذیرفتند.

خوشرو از همکاران خود در مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نیز تشکر کرد و گفت: همکاران ما در این مدیریت شبانه‌روز در حال فعالیت و تحت‌فشارهای زیادی بودند تا ریسک‌ها را شناسایی و مدیریت کنیم.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روز گذشته در حکمی، محمد محمدی‌پور را به عنوان سرپرست مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

کد خبر 366302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =