شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گواهینامه سیستم مدیریت انرژی گرفت

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با انجام اقدام‌های لازم، موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت انرژی بر مبنای ایزو ۵۰۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۸ شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در این شرکت تاکنون از مجموع ۱۰ شرکت پالایشی موجود، ۹ پالایشگاه ضمن استقرار سیستم مدیریت انرژی، گواهینامه ایزو ۵۰۰۰۱ را از سال‌های پیش دریافت کرده‌اند و در آینده نزدیک تغییرات ویرایش جدید نیز پیاده‌سازی می‌شود.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در حال برنامه‌ریزی و انجام فرآیندهای لازم برای استقرار و پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی است که امید می‌رود در آینده نزدیک موفق به دریافت گواهینامه شود.

در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران هر ۱۲ منطقه شرکت در سراسر کشور موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۵۰۰۰۱ شدند و در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز پنج منطقه عملیاتی گواهینامه یادشده را دریافت کرده‌اند.

عباس عبدلی، رئیس مطالعات و مدیریت انرژی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این باره گفت: هرچند سهم مصرف انرژی در ساختمان‌های ستادی شرکت در تهران از مجموع انرژی مصرفی در مجموعه شرکت و شرکت‌های تابع بسیار ناچیز و تنها ۰.۰۵ درصد است، اما استقرار سیستم مدیریت انرژی با هدف ساختارمند کردن فرآیندهای مرتبط مانند مصرف بهینه حامل‌های انرژی، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی به‌منظور مدیریت انرژی، مدیریت سیستم‌های سرمایش، گرمایش، روشنایی و ترغیب و ایجاد انگیزه در شرکت‌های ستادی انجام شد و با برگزاری ممیزی شخص ثالث توسط شرکت CB بین‌المللی خوشبختانه مراحل ممیزی با موفقیت سپری شد.

به گفته وی، با توجه به اهمیت مقوله «مدیریت انرژی» و به‌منظور نظام‌مند کردن فرآیندهای مختلف سازمانی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی از پارسال استقرار سیستم مدیریت انرژی در سطح ساختمان‌های ستادی شرکت در تهران در دستور کار قرار گرفت و پروژه‌ای در دو بخش «انجام ممیزی تخصصی انرژی» و استقرار «سیستم مدیریت انرژی بر مبنای ایزو ۵۰۰۰۱» تعریف شد که پس از دریافت مجوزهای لازم و طی مراحل قانونی، ‌از اسفند سال ۹۹ فرأیند اجرایی کار آغاز شد.

در این پروژه ساختمان‌های ستادی شرکت شامل سه ساختمان غدیر، شماره ۲ و شماره ۳ مورد ممیزی تخصصی انرژی قرار گرفتند و با اندازه‌گیری‌های انجام‌شده و تحلیل و آنالیز اطلاعات، سهم مصارف بخش‌های مختلف ساختمان‌ها شامل سرمایش، گرمایش، روشنایی، سیستم‌های اداری و... مشخص شده و فرصت‌های بهبود سیستم نیز شناسایی و در ادامه دستورعمل‌ها، رویه‌های اجرائی و مدارک و مستندات مورد نیاز سیستم مدیریت انرژی تهیه و آموزش‌های مرتبط نیز برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

کد خبر 412330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =