منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز افزایش قابل توجهی داشته است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بر گزارش رئیس کل بانک مرکزی، مجموع منابع ارزی حاصل از نفت، گاز، میعانات گازی، ارز ارائه شده در نیما و ارز اشخاص نسبت به پارسال افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش شانا، محمدمهدی مفتح، در تشریح نشست عصر روز سه‌شنبه (۱۸ آبان‌ماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی که با حضور علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: رئیس کل بانک مرکزی در این نشست گزارشی از مبادلات ارزی کشور ارائه کرد.

وی افزود: بنابر گزارش رئیس کل بانک مرکزی، مجموع منابع ارزی حاصل از نفت، گاز، میعانات گازی، ارز ارائه‌شده در سامانه نیما و ارز اشخاص نسبت به پارسال افزایش قابل توجهی داشته است و در ادامه سال نیز این رشد ادامه خواهد یافت، همچنین انتظار ما این است که ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: صالح‌آبادی در این نشست ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه، روش‌های تأمین مالی جدیدتری در همکاری با بازار پول و سرمایه و برای تأمین مالی پروژه‌های زیربنایی فراهم شود تا از این مسیر بار مالی طرح‌های عمرانی روی بودجه دولت کاهش یابد.

کد خبر 448652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =