اثر برداشت از ذخیره‌سازی‌های نفت آمریکا کوتاه‌مدت است

مدیرعامل ویتول اعلام کرد که تأثیر برداشت از ذخیره‌سازی نفت ایالات متحده آمریکا طولانی‌مدت نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، راسل هاردی روز سه‌شنبه (۱۸ آبان‌ماه) اعلام کرد که هرگونه برداشت احتمالی از ذخیره‌سازی راهبردی نفت ایالات متحده تنها از بار روانی بازار در بقیه سال جاری میلادی می‌کاهد، اما در سال ۲۰۲۲ همچنان با محدودیت عرضه روبه‌رو خواهیم بود.

جنیفر گرانهلم، وزیر انرژی آمریکا روز جمعه (۱۴ آبان‌ماه) اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی برداشت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت این کشور برای پایین آوردن قیمت بنزین است.

هاردی گفت: با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا و افزایش تقاضا، بازار برای ۱۲ ماه آینده به نسبت محدود به نظر می‌رسد.

وی افزود: احتمال افزایش قیمت نفت و رسیدن آن به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه به وضوح وجود دارد.

مدیرعامل ویتول تصریح کرد: ذخیره‌سازی‌های نفت خام در سطح پایینی قرار دارد، ساختار پیش‌بهین ( بکواردیشن- قیمت محموله‌های نقدی از قیمت‌های آتی آن بیشتر می‌شود) در بازار نفت خام به‌طور کلی قابل توجیه است، ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی هم بسیار اندک است و ظرفیت مازاد پالایشی برای تولید فرآورده‌های بیشتر وجود ندارد.

هاردی افزود: ظرفیت مازاد نفت، حدود ۲ تا ۳ میلیون بشکه در روز، سال آینده کاهش خواهد یافت زیرا بازار به‌طور پیوسته از آن استفاده می‌کند.

وی گفت: اکنون در سطح تقاضای نفت در سال ۲۰۱۹ هستیم و احتمال دارد در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ نخستین دوره‌ای باشد که از سطح تقاضای سال ۲۰۱۹ فراتر می‌رویم، در حالی که تقاضای سوخت جت و بنزین آمریکا به‌دلیل تداوم دورکاری‌ها همچنان در سطح پایینی است.

کد خبر 448653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =