۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
  • کد خبر: 448758
اوپک: سرعت بهبود تقاضای جهانی نفت کاهش می‌یابد

اوپک پیش‌بینی کرد که قیمت‌های بالای انرژی سبب کُند شدن روند بهبود تقاضای نفت جهان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تازه‌ترین گزارش ماهانه‌ خود پیش‌بینی برای تقاضای جهانی نفت خام در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ را کاهش داد زیرا قیمت‌های بالای انرژی سبب به تأخیر افتادن احیای تقاضا می‌شود و در سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا بازمی‌گردد.

اوپک همچنین پیش‌بینی کرد که عرضه نفت تولیدکنندگان شیل آمریکا سال آینده میلادی افزایش می‌یابد که این مسئله مانعی احتمالی برای تلاش‌های اوپک و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) به‌منظور متوازن کردن بازار خواهد بود.

این سازمان پیش‌بینی کرد که میانگین تقاضای جهانی نفت در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ ، ۹۹ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز باشد که ۳۳۰ هزار بشکه در روز کمتر از برآورد پیشین اوپک است.

این نهاد پیش‌بینی رشد تقاضا در سال ۲۰۲۱ را هم ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و آن را ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

اوپک اکنون انتظار دارد مصرف نفت جهان در سه ماه سوم سال ۲۰۲۲ - یعنی سه ماه دیرتر از برآورد قبلی این نهاد - از مرز ۱۰۰ میلیون بشکه در روز عبور کند.

این سازمان پیش‌بینی تقاضا در سال آینده میلادی را - بدون تغییر نسبت به برآورد پیشین - ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد، به این ترتیب میانگین مصرف به ۱۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که بالاتر از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

کد خبر 448758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =