تولید نفت شیل به بالاترین سطح از ابتدای بحران کرونا می‌رسد

مؤسسه ریستاد انرژی پیش‌بینی کرد که تولیدکنندگان آمریکایی تولید نفت شیل را افزایش می‌دهند و به بالاترین سطح از ابتدای بحران کرونا می‌رسانند.

به‌گزارش خبرگزاری بلومبرگ، مؤسسه تحقیقاتی ریستاد انرژی اعلام کرد که بالا رفتن قیمت‌های نفت خام و گاز طبیعی سبب افزایش تولید نفت در مناطق مختلف آمریکا شده است و احتمال دارد عرضه نفت خام شیل به بالاترین سطح از ابتدای بحران کرونا برسد.

تحلیلگران ریستاد انرژی انتظار دارند تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر به ۸ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه در روز برسد که بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰ است. در این‌ بین، تولید گاز این کشور هم به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته نزدیک می‌شود.

قیمت نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی با رهایی اقتصادها از قرنطینه‌های کرونایی و محدود باقی‌ ماندن تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) با وجود درخواست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای صادرات بیشتر این ائتلاف، ۶۷ درصد افزایش یافته‌ است.

قیمت گاز هم در همین دوره و در بحبوحه‌ تقاضای بالای داخلی و خارجی و بحران انرژی در اروپا و آسیا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

تولید نفت شیل آمریکا هنوز هم پایین‌تر از سطح ۲۰۱۹ است و به ‌نظر می‌رسد تورم بالا و کمبود نیروی کار سرعت افزایش تولید نفت ایالات متحده را کاهش دهد.

کد خبر 448834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =