آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای تأمین سوخت زمستانی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از آمادگی این شرکت و شرکت‌های تابع بهره‌برداری زاگرس جنوبی، شرق و غرب برای تأمین سوخت زمستانی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی در بازدید فرخ علیخانی، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران و هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران از منطقه عملیاتی خانگیران اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با توجه به تأکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر اهتمام کامل شرکت‌ها به‌منظور تأمین حداکثری تولید گاز در فصل سرما، طبق برنامه و بر اساس تعهدات تکلیفی خود در زمان اوج مصرف گاز در زمستان امسال، روزانه  ۶۵ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه راهبردی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در تولید و تأمین گاز استان‌های شمال و شمال شرق کشور افزود:  با توجه به جایگاه ویژه این شرکت و وجود ظرفیت بالقوه این منطقه، توسعه میدان‌های گازی جدید در دستور کار این شرکت قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان اینکه توسعه میدان گازی توس در اولویت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران قرار دارد و در این زمینه مشاور طرح  انتخاب و مهندسی مقدماتی انجام‌ شده است، تصریح کرد: اسناد لازم برای برگزاری مناقصه این میدان در حال تهیه است و مراحل بعدی کار از طریق سرمایه‌گذاری یا از طریق منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران پیگیری می‌شود.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تولید روزانه حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب گاز در فصل زمستان معادل ۲۵ درصد کل گاز تولیدی کشور نقشی بسزا در تأمین پایدار سوخت زمستانی کشور ایفا می‌کند.

کد خبر 448836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =