اصلاح الگوی مصرف انرژی نیازمند عزم ملی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: الگوی مصرف انرژی در کشور وضع مناسبی ندارد، بنابراین تولید باید افزایش یابد و جلو مصرف بی‌رویه انرژی هم گرفته شود و این گام به عزم ملی نیاز دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مالک شریعتی نیاسر، ضمن تمجید از تلاش کارکنان صنعت نفت برای تولید بی‌وقفه نفت و گاز، گفت: باید از کارکنان عملیاتی که در شرایط سخت کاری تلاش می‌کنند حتی تولید یک مترمکعب گاز طبیعی هم از دست نرود، به‌نحوی شایسته قدردانی شود و احساس بی‌عدالتی را از آنها دور کرد.

وی افزود: آنچه برای ما در مجلس شورای اسلامی، به‌ویژه کمیسیون انرژی اهمیت دارد بحث عدالت است، به‌ویژه برای کارکنان عملیاتی و کارکنان پیمانکاری تا در بحث حقوق و دستمزد احساس بی‌عدالتی نداشته باشند، کارکنان عملیاتی روی سکو باید احساس تبعیض نداشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در سکو و منطقه عملیاتی یک فرد باید توانمندهای مختلف و تخصصی داشته باشد و در شرایطی سخت دور از خانواده کار کند، تصریح کرد: برای مجلس افزون بر اینکه تداوم و افزایش تولید اهمیت دارد، افزایش رفاه کارکنان عملیاتی نیز حائز اهمیت است.

شریعتی با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری در نفت و گاز در اولویت قرار گیرد و این نیازمند عزم ملی است، گفت: مجلس و دولت برای بحث فشارافزایی میدان‌های گازی پیگیری‌های لازم را در دستور کار دارند، دولت نیز در این زمینه اقدام‌هایی را عملی خواهد کرد.

وی به موضوع اصلاح الگوی مصرف نیز اشاره کرد و افزود: الگوی مصرف انرژی در کشور ما وضع مناسبی ندارد بنابراین هم تولید باید افزایش یابد و هم از مصرف بی‌رویه انرژی کاسته شود که این گام به عزم ملی نیاز دارد، البته طبق قانون برنامه پنجم و ششم توسعه، شدت مصرف انرژی در ایران باید به نصف می‌رسید، بنابراین باید برای آن تلاش کنیم و از طرفی برای تولید نفت و گاز و جبران کمبود انرژی نیز برنامه‌های متعددی را به اجرا در آوریم.

کد خبر 448884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =