آغاز عملیات ارزیابی الگوی نشان تعالی اچ‌اس‌ئی در شرکت ملی گاز

رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: آغاز عملیات ارزیابی الگوی نشان تعالی اچ‌اس‌ئی گامی بزرگ به‌ سوی شکوفایی است و همه الزام‌ها، نیازها و انتظار ذی‌نفعان ما را در بردارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا بهمن‌نیا در نشست افتتاح ارزیابی الگوی نشان تعالی اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران که در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد، گفت: بسیار خوشحال و خرسندم که نشست افتتاح ارزیابی الگوی نشان تعالی اچ‌اس‌ئی را با همکاری دانشگاه تهران در مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز کرده و این گام بزرگ را ارج می‌نهیم.

وی به نقش مهم مجتمع گاز پارس جنوبی در تأمین گاز کشور اشاره کرد و افزود: مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی نسبت به جایگاه رفیع و مهمی که در تولید گاز کشور دارد، همواره مورد توجه ویژه بوده است و خوشحالیم که پس از گذشت یک سال از طرح این ایده ارزیابی، اکنون بر اساس الزام‌ها و نیازهای تازه، در حال پیاده‌سازی الگوی ارزیابی جدید آن با نگرش سیستمی و کارآمد هستیم.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: تلاش داریم با این ایده تازه، الگوی کاملاً بومی را پیاده‌سازی کنیم، زیرا در این صورت، از عمق بیشتری در بررسی‌ها و ارزیابی‌ها برخوردار خواهد بود.

بهمن‌نیا همچنین با بیان اینکه از این الگو به‌عنوان مدلی کاملاً جامع و یکپارچه که می‌تواند از همه زاویه‌ها، عملکرد شرکت را با رویکرد اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل اندازه‌گیری و تحلیل کند، یاد می‌شود، اظهار کرد: در این صورت، می‌توان برنامه بهبود را از آن استخراج و در عین حال فرصت رقابت بین شرکت‌های عملیاتی را در مجموعه صنعت گاز فراهم کرد، ضمن آنکه این الگو در بخش گازرسانی، پالایش و نیز انتقال کاربرد دارد و برای هر سه بخش، الگویی را در نظر گرفته‌ایم.

وی به موضوع مهم آموزش در بحث فرآیندها اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه آموزش نیز همانند دیگر حوزه‌ها، باید به همه بخش‌های زیرمجموعه، آموزش‌های لازم داده شود و با روش فوق، محک زده شوند.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: دانشگاه تهران در این موضوع بسیار موفق عمل کرد و با تولید محتوا و برگزاری نشست‌های حضوری، کمک بسیار مؤثری برای این مجموعه بود تا در مرحله دوم پس از آموزش، بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای انجام، اجرا و پیاده‌سازی این ارزیابی بر اساس الگوی آموزش‌های داده شده داشته و در مرحله بعد، از همه شرکت‌های زیرمجموعه پالایشگاهی، گازرسانی و انتقال، اظهارنامه دریافت کنیم.

بهمن‌نیا گفت: پس از دریافت اظهارنامه، به این نتیجه می‌رسیم که چقدر می‌توانیم این اظهارنامه‌ها را با نگرش سیستمی و با حضور ارزیابانی که تخصص دارند، صحه‌گذاری کنیم. مراحلی که تاکنون طی شده، ما را به سمتی خواهد برد که اطمینان کامل حاصل کنیم که همگی به اوج آمادگی رسیده‌ایم و می‌توانیم خود را در این ارزیابی محک بزنیم و خروجی بسیار خوب و مطلوبی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم پس از مشخص شدن نتایج ارزیابی، به سمت بهبود عملکرد سازمانی، انطباق و الزام‌های قانونی رفته، اثربخشی فرآیندهای کاری را بازنگری کرده و ارتقا دهیم و ضمن کاهش حوادث، رضایت شغلی بیشتری ایجاد و به سمت سرآمدی حرکت کنیم. نتایج این ارزیابی نیز در بهمن‌ماه امسال و طی همایش اعلام می‌شود و امیدواریم بتوانیم از این ارزیابی‌ها به آنچه می‌خواهیم برسیم.

کد خبر 448919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =