مسکو هم به جمع مخالفان تسریع افزایش تولید نفت اوپک‌پلاس پیوست

روسیه هم به جمع مخالفان درخواست رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برای تسریع در افزایش تولید نفت اوپک‌پلاس پیوست.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه (۲۴ آبان‌ماه) در حاشیه کنفرانس و نمایشگاه نفت و گاز ابوظبی (ادیپک) گفت: کمبود نفت در بازار جهانی وجود ندارد و حتی ممکن است از اوایل سال آینده مازاد نفت وجود داشته باشد.

با این اظهارنظر، روسیه هم به جمع دیگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) برای عقب‌نشینی از درخواست‌های آمریکا برای افزایش سریع‌تر تولید پیوست.

سوروکین گفت: روند برداشت از ذخیره‌سازی‌ها متوقف شده است که نشان می‌دهد اکنون کمبودی وجود ندارد.

پیش از روسیه، عربستان، امارات متحده عربی و عمان هم روند کنونی کاهش تولید نفت ائتلاف اوپک‌پلاس را کافی دانستند و معتقدند این ائتلاف باید به افزایش محتاطانه تولید نفت خود ادامه دهد و در مقابل فشارهای آمریکا برای افزایش سریع‌تر تولید تسلیم نمی‌شوند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که نگران تأثیر قیمت بالای بنزین بر افزایش تورم است از ائتلاف اوپک‌پلاس خواسته نفت بیشتری تولید کند و قیمت نفت را پایین بیاورند.

سوروکین گفت: همه پیش‌بینی می‌کنند که از سه ماه نخست یا دوم با مازاد عرضه روبه‌رو شویم و اختلاف‌نظر تنها بر سر چند ماه است، ما هم تقریباً چنین برآوردی داریم.

به گفته سوروکین، روسیه می‌تواند تولید نفت خود را به‌محض اینکه توافق اوپک‌پلاس و نیازهای بازار اجازه دهد افزایش دهد و آن را به سطح پیش از آغاز شیوع ویروس کرونا، یعنی حدود ۱۱ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در روز برساند.

کد خبر 448961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =