رویکرد مطلوب محیط زیستی پتروشیمی بندرامام در کنار فعالیت‌های تولیدی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از پتروشیمی بندرامام، از رویکرد و اقدام‌های مطلوب زیست محیطی پتروشیمی بندرامام در کنار فعالیت‌های تولیدی قدردانی کرد و گفت: این اقدام‌ها در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی بندرامام، علی سلاجقه امروز (پنجشنبه، ۲۷ آبان‌ماه) به همراه صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، ولی‌الله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، حبیب آقاجری، نماینده شهرستان بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندرامام خمینی (ره)در مجلس شورای اسلامی و فریدون بندری، فرماندار شهرستان ماهشهر به‌منظور بازدید از بزرگ‌ترین طرح تصفیه‌خانه مرکزی پساب وزارت نفت در پتروشیمی بندرامام حاضر شدند.

طی این بازدید، حمیدرضا رستمی، مدیرعامل پتروشیمی بندرامام ضمن تشریح جایگاه این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع در صنعت پتروشیمی کشور به نقش بی‌بدیل پتروشیمی بندرامام در چرخه اقتصادی، تولیدی و ارز آوری کشور اشاره کرد و گفت: با تلاش کارشناسان و متخصصان، پیشرفت پروژه تصفیه‌خانه پتروشیمی بندرامام با وجود چالش‌های مختلف به ۸۳ درصد رسیده و بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و قطعات این تصفیه‌خانه از ساخت داخل استفاده شده است. این طرح با هزینه‌ای بیش از ۲۶ میلیون یورو و ۶۰۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در پایان این بازدید، از رویکرد و اقدام‌های مطلوب محیط زیستی پتروشیمی بندرامام در کنار فعالیت‌های تولیدی قدردانی و این اقدام‌ها را در نوع خود بی‌نظیر خواند.

پتروشیمی بندرامام در کنار بزرگ‌ترین طرح تصفیه خانه پساب وزارت نفت، دارای تنها مرکز دفن پسماندهای صنعتی (لندفیل) کشور است.

کد خبر 449090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =