شدت مصرف انرژی باید به شیوه‌های گوناگون مدیریت شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شدت مصرف انرژی به‌ویژه گاز در کشور بسیار بالاست و باید با شیوه‌های متنوع مدیریت شود که یکی از آنها طرح تشویق مشترکان کم‌مصرف است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی ضعف‌هایی داریم، گفت: شدت مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست که باید با شیوه‌های گوناگون مدیریت شود، به اعتقاد بنده جریمه به تنهایی نمی‌تواند آنچنان بازدارنده باشد، اما طرح تشویق مشترکان کم‌مصرف به‌ویژه در بخش گاز خانگی، بی‌شک تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: هم‌اکنون در بخش‌هایی همچون بنزین، گازوئیل، گاز و برق یارانه‌های پنهان بسیاری وجود دارد که این موضوع سبب مغفول ماندن بحث صرفه‌جویی در این بخش‌ها شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: الگوی مصرف انرژی در کشور ما وضع مناسبی ندارد، بنابراین هم تولید باید افزایش یابد و هم از مصرف بی‌رویه انرژی کاسته شود که این گام به عزم ملی نیاز دارد.

حسین‌زاده با تأکید بر اینکه برای تولید نفت و گاز و جبران کمبود انرژی برنامه‌های متعددی را باید به اجرا در آوریم، عنوان کرد: بحث تهاتر باید به‌طوری جدی دنبال شود و شرکت‌هایی که در این زمینه ظرفیت خوبی دارند باید فعال شوند.

کد خبر 449135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =