میانگین قیمت نفت در ۳ ماه پایانی ۲۰۲۱ به ۸۵ دلار می‌رسد

گلدمن ساکس با بیش از حد خواندن سقوط اخیر قیمت نفت، همچنان قیمت نفت را برای سه‌ماه پایانی امسال ۸۵ دلار برای هر بشکه برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس با بیان اینکه کاهش اخیر قیمت نفت بیش از حد بوده و با توجه به اینکه بازار نفت همچنان با کمبود عرضه روبه‌روست، همچنان پیش‌بینی کرد که قیمت نفت در سه‌ ماه پایانی امسال ۸۵ دلار برای هر بشکه باشد.

قیمت نفت امروز (دوشنبه، یکم آذرماه) به پایین‌ترین سطح در هفت هفته گذشته سقوط کرد، دلیل این مسئله نگرانی‌ از عرضه مازاد پس از اعلام ژاپن مبنی بر کاهش ذخیره‌سازی نفت و نگرانی از کاهش تقاضا به‌دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا در اروپا بود.

این بانک در یادداشتی در روز جمعه (۲۸ آبان‌ماه) اعلام کرد: مقدار کمبود عرضه در بازارهای جهانی نفت خام  به حدی است که به خودی خود می‌تواند موانع پیش‌روی افزایش قیمت‌های این کالای راهبردی را از سر راه بردارد، در حالی که قیمت‌های پایین می‌تواند احتمال برداشت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی را کاهش دهد.

گلدمن ساکس همچنین اعلام کرد که نگرانی‌ها درباره روند رشد اقتصادی چین در بخش دارایی و تأثیر آن بر تقاضای نفت ممکن است در کاهش قیمت این ماده نقش داشته باشد، اما افت قیمت این ریسک را بالا برده است.

کد خبر 449220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =