۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
  • کد خبر: 449297
چشم‌انداز قیمت نفت بارکلیز افزایش یافت

بارکلیز چشم‌انداز خود درباره قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ را به‌دلیل کاهش سریع‌تر ذخیره‌سازی‌ها افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک انگلیسی بارکلیز روز سه‌شنبه (دوم آذرماه) پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ را افزایش داد زیرا انتظار دارد ذخیره‌سازی‌های نفت سریع‌تر از حد انتظار کاهش یابد و واکنش تولیدکنندگان نفت برای جبران مازاد عرضه ​​در سال آینده محتاطانه باشد.

این بانک میانگین قیمت شاخص‌های نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت را سه دلار افزایش داد و به ترتیب ۸۰ و ۷۷ دلار برای هر بشکه اعلام کرد.

بارکلیز انتظار دارد کمبود عرضه سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ زودتر از برآورد پیشین و در سه ماه نخست ۲۰۲۲ به مازاد تبدیل شود، در برآورد پیشین پیش‌بینی شده بود که این اتفاق در سه‌ماه دوم ۲۰۲۲ رخ دهد.

این بانک در یادداشتی اعلام کرد: برداشت از ذخیره‌سازی‌های نفت منبع عرضه پایدار نیست و تأثیر چنین مداخله‌ای در بازار موقتی خواهد بود.

بارکلیز افزود: حتی اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) تسهیل مداوم محدودیت‌های عرضه خود را در واکنش به کاهش شدید تقاضا کاهش دهند یا متوقف کنند، افزایش مداوم مبتلایان به ویروس کرونا خطرهای قابل‌توجهی را برای چشم‌انداز این بانک ایجاد می‌کند زیرا این موضوع می‌تواند بر تقاضا تأثیر بگذارد.

کد خبر 449297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =