الگوی مصرف گاز در کشور باید تغییر کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز باید بیش از گذشته مراقب اتلاف سرمایه‌های میان‌نسلی باشیم، گفت: الگوی مصرف گاز در کشور باید تغییر کند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه افزایش مصرف گاز در کشور دلایل متعددی دارد، گفت: در شرایط کنونی از یک سو با توسعه صنایعی روبه‌رو هستیم که این صنایع خود به گاز نیاز دارند و از سوی دیگر مصرف در منازل و اداره‌ها به حد بی‌رویه‌ای در حال افزایش است.

وی با تأکید بر اینکه نوع مصرف انرژی و گاز باید تغییر کند، گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود بعضی از اداره‌ها در مواقعی که کارکنان در آن حضور ندارند و خالی هستند وسایل گرمایشی روشن می‌مانند و در بخش خانگی نیز برخی دمای خانه را آن‌قدر گرم می‌کنند که دمای منزل همانند فصل تابستان می‌شود، از این رو باید در الگوی مصرف انرژی به‌ویژه گاز بازنگری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: متأسفانه در دولت گذشته سرمایه‌گذاری مناسبی در بخش تولید گاز انجام نشده و این موضوع امروز مشکلاتی را ایجاد کرده است، البته برطرف کردن چنین مشکلی چند سال طول خواهد کشید.

سلیمی بیان کرد: همه باید الگوی مصرف گاز را رعایت کنیم و به‌نوعی اراده عمومی در همه ما ایجاد شود تا بتوانیم زمستان امسال را به‌خوبی و بدون مشکل یا بحران پشت سر بگذاریم.

کد خبر 449356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =