وزارت نفت دیپلماسی قوی انرژی را جایگزین دیپلماسی انفعالی گذشته کرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان نشان داد وزارت نفت ما می‌تواند دیپلماسی قوی انرژی را جایگزین دیپلماسی انفعالی گذشته کند.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به توافق سه‌جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: بی‌شک سوآپ گازی برای ما با توجه به اینکه دارای ذخایر عظیم انرژی در دنیا هستیم از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه چنین قراردادی همانند پیمان شانگهای قدرت چانه‌زنی ما را در سطح بین‌المللی افزایش خواهد داد، افزود: توافق سه‌جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان هم می‌تواند قسمتی از نیاز بخش‌های شمالی کشور به گاز را برطرف کند و هم از لحاظ سیاسی و اقتصادی می‌تواند برای ما مفید باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این قرارداد، نه‌تنها شکننده و بی‌اثر بودن تحریم‌ها را نمایان کرد، بلکه نشان داد که می‌توان روابط با همسایگان را بدون دخالت قدرت‌های استکباری تحکیم بخشید.

رحیمی‌مظفری بیان کرد: سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان نشان داد وزارت نفت ما می‌تواند دیپلماسی قوی انرژی را جایگزین دیپلماسی انفعالی گذشته کند.

کد خبر 449539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =