۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
  • کد خبر: 449552
نشست فنی اوپک‌پلاس به تعویق افتاد

نشست کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک برای ارزیابی تأثیر سویه اومیکرون ویروس کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، بر اساس منابع و اسناد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس)، این ائتلاف نشست‌های فنی خود را به اواخر این هفته موکول کرده است تا فرصت بیشتری برای ارزیابی تأثیر نوع جدید ویروس کرونا بر تقاضا و قیمت نفت داشته باشد.

قیمت نفت و سایر بازارهای مالی روز جمعه (پنجم آذرماه) بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد که بزرگ‌ترین کاهش یک روزه از آوریل ۲۰۲۰ تاکنون بود زیرا نوع جدید ویروس کرونا (اومیکرون) سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخت و بر نگرانی‌های موجود مبنی بر افزایش مازاد عرضه در سه ماه نخست ۲۰۲۲ افزود.

اوپک پیش از روز جمعه پیش‌بینی کرده بود که پس از تصمیم ایالات متحده و دیگر مصرف‌کنندگان بزرگ مبنی بر آزادسازی ذخیره‌سازی راهبردی نفت - برای کاهش قیمت‌ها - مازاد تولید به‌شدت افزایش خواهد یافت.

بر اساس این اسناد، اوپک و متحدانش، نشست کمیته مشترک فنی خود (JTC) را از روز دوشنبه (هشتم آذرماه) به روز چهارشنبه (دهم آذرماه) موکول کردند. اوپک در همان روز نشستی برگزار خواهد کرد.

کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) هم به جای روز سه‌شنبه (نهم آذرماه)، روز پنجشنبه (۱۱ آذرماه) برگزار می‌شود، اوپک‌پلاس نیز در همان روز تشکیل جلسه می‌دهد که به احتمال زیاد تصمیم اوپک‌پلاس درباره برنامه عرضه نفت در این روز اعلام خواهد شد.

یکی از منابع اوپک‌پلاس گفت: به زمان بیشتری نیاز داریم تا بفهمیم نوع جدید ویروس چیست و آیا باید بیش از حد واکنش نشان دهیم یا خیر؟

کد خبر 449552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =