ویتول: رویکرد اوپک به تقاضای نفت محتاطانه خواهد بود

شرکت تجارت کالای ویتول پیش‌بینی کرد که اوپک در نشست ماه دسامبر خود، رویکردی محتاطانه به تقاضای نفت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، ویتول پیش‌بینی کرد که وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در دیدار هفته جاری خود، موضع محتاطانه‌ای درباره افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده نفت خواهند داشت، دلیل این مسئله ظهور سویه جدید ویروس کروناست.

مایک مولر، مدیر منطقه آسیای ویتول (بزرگ‌ترین معامله‌گر نفتی مستقل جهان) اظهار کرد: نشانه‌هایی از احتمال تضعیف تقاضای زمستانی در بعضی بازارهای آسیا و اروپا وجود دارد، ممکن است نوع جدید ویروس کرونا در هفته جاری سبب لغو پروازهای بیشتری شود.

قیمت نفت آمریکا روز جمعه (پنجم آذرماه) در واکنش به خبر شیوع سویه اومیکرون، بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت و برای نخستین بار از ماه سپتامبر به کمتر از ۷۰ دلار برای هر بشکه سقوط کرد. اوپک‌پلاس پیش‌تر نسبت به مازاد عرضه به‌دلیل برنامه آمریکا و کشورهای مصرف‌کننده دیگر برای آزادسازی نفت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت، ابراز نگرانی کرده بود.

مولر گفت: اوپک پلاس با احتیاط پیش رفته و نشان داده که حق داشته است، این احتمال وجود دارد که تولیدکنندگان اوپک پلاس بنیان‌های اخیر بازار و احتمال آسیب دیدن تقاضا در ماه‌های زمستان را در نظر گیرند.

مولر درباره سقوط قیمت‌های نفت در معاملات پایان هفته اظهار کرد: بازار به‌دلیل هراس از عاملی نامعلوم به هم ریخت، با این حال با توجه به اینکه شناخت چندانی درباره سویه جدید ویروس کرونا وجود ندارد، سقوط قیمت‌ها بیش از حد بود.

کد خبر 449578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =