مدیران با پدیده دلالی مقابله کنند

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نقطه مقابل عوامل مخرب اقتصادی را شفاف‌سازی دانست و گفت: شرکت‌های تولیدی در صورت مشاهده پدیده دلالی با آن مقابله کنند.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات یکشنبه (هفتم آذرماه) در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید شرکت نفت سپاهان گفت: تغییر در شرکت تولیدی نفت سپاهان با هدف بهبود فضای کسب‌وکار انجام شده است.

وی تصریح کرد: توسعه زنجیره ارزش‌افزوده، توسعه بازار، جایگزین کردن مدیریت مالی نوین با حسابداری سنتی، جهش در اتمام پروژه‌ها، تشکیل کارگروه پویا و پاسخگو برای شناسایی و وصول مطالبات و تشکیل کارگروه رفع موانع تولید، از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره جدید انتظار می‌رود.

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه اتمام به‌موقع طرح‌ها، اصل اقتصادی است زیرا بعضی از طرح‌ها، زمانی تکمیل می‌شوند که حتی در هنگام بهره‌برداری هم سودآور نیستند و بدل به چالش خواهند شد، تصریح کرد: بنابراین کنترل پروژه برای بنگاه‌های اقتصادی ضروری است. از این ‌رو، یکی از ویژگی‌های مدیرعامل جدید توانمندی برای انجام به‌موقع طرح‌هاست.

فرصت تولید بیشتر و خلق ثروت

بیات با بیان اینکه شرکت نفت سپاهان برندی منطقه‌ای است و در چشم‌انداز این شرکت، حضور قوی در بازارهای جهانی نیز قابل هدف‌گذاری است، افزود: فرصت‌های امیدوارکننده از جمله در بخش درآمد، سرمایه و دارایی، در نفت سپاهان وجود دارد بنابراین توسعه شاخص‌های بنگاه اقتصادی در این شرکت، فرصت‌ها را به تولید بیشتر و توسعه بازار بدل خواهد کرد.

وی افزود: هرگاه چالش توقف تولید در بنگاه‌های اقتصادی روی می‌دهد نشان‌دهنده نبود پیش‌بینی‌های لازم در زمینه مواد اولیه، آینده بازار و یا تأمین منابع مالی است بنابراین کارگروه رفع موانع تولید باید تشکیل تا ضمن رفع موانع تولید با پیش‌بینی، مانع از توقف تولید نیز شود.

ایستگاه‌های جهش تولید

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت مسیر دستیابی به اقتصاد پویا از ایجاد رونق در بخش تولید می‌گذرد، افزود: شرکت‌های تولیدی از جمله نفت سپاهان، ایستگاه‌های جهش برای رونق تولید هستند.

بیات با بیان اینکه پدیده‌های مخرب اقتصاد مانند دلالی و بازی با نرخ ارز برای هیچ کشوری اقتصاد پویا به ارمغان نیاورده است. از این ‌رو، نسخه‌ای جز رونق دادن به تولید برای رفع تنگناهای اقتصادی وجود ندارد، اظهار کرد: سیاست‌های کلان کشور معطوف به استقلال اقتصادی است از این رو صندوق‌ها نیز با تفکر بنگاه اقتصادی تلاش می‌کند به قدر سهم در اقتصاد با رونق بخشی به تولید، ضمن به‌دست آوردن درآمد، همسو با سیاست‌های کلی کشور حرکت کند.

وی افزود: نقطه مقابل عوامل مخرب اقتصادی، شفاف‌سازی است. از این ‌رو، همه مدیران باید راهبرد شفاف‌سازی را مورد اهتمام قرار دهند.

مأموریت در مسیر شفاف‌سازی

رئیس هیئت ‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با یادآوری اینکه استفاده از ظرفیت‌های بورس یکی از ابزارهای شفاف‌سازی است، افزود: از این ‌رو، به‌عنوان مأموریت در مسیر شفاف‌سازی، عرضه شرکت‌ها در بورس باید شتاب داده شود، اما قبل از عرضه در بورس باید فرایندها و دستورعمل‌ها داخلی شفاف شوند.

بیات تصریح کرد: استفاده از سازوکارهای حسابرسی و مالی به شکل سنتی در بنگاه‌های اقتصادی پویا منسوخ شده است. از این ‌رو، سازوکار مدیریت مالی نوین این توان را به شرکت خواهد داد که امکان تغییر در مسیر سازمان در لحظه، فراهم باشد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی ممکن است با چالش‌های دلالی در بازار یا دیگر فرآیندها روبه‌رو شوند، بنابراین مدیران مجاز هستند در صورت مشاهده این پدیده مخرب اقتصاد نسبت به رفع آن اقدام کنند، ادامه داد: فروش محصولات  تنها در فضای رقابتی و شفاف باید صورت گیرد، چراکه نسبت به شاخص‌های اقتصادی اهتمام داریم.

وفاداری به ارزش‌های بنگاه اقتصادی

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: فضای کسب‌وکار در صندوق و شرکت‌ها از جمله نفت سپاهان بر شاخص‌های اقتصادی استوار خواهد بود، از این رو هیچ‌کس این حق را ندارد خارج از صرفه و صلاح اقتصادی شرکت یا صندوق‌ها، فرآیندی اقتصادی از جمله خرید و یا فروش را انجام دهد.

بیات گفت: شرکت‌ها به هر میزان که شفاف و دارای دستورعمل‌های مشخص برای فرایندها باشند فضای اطمینان بیشتری ایجاد خواهند کرد، از این رو در رشد اقتصادی پایدار هم موفق‌تر خواهند شد.

وی با بیان اینکه در بنگاه اقتصادی مسئولیت‌ها تقسیم می‌شود، افزود: مسئولیت مدیران منابع انسانی در بنگاه‌های اقتصادی سنگین است زیرا در بنگاه اقتصادی مسئولیت‌ها تقسیم و ارتباطات از حالت عمودی خارج می‌شود بنابراین موضوع توانمندسازی کارکنان از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

در این آیین محمدامیر نیکوهمت به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت نفت سپاهان معرفی و از محمدحسین رزاقی مدیرعامل پیشین قدردانی شد.

کد خبر 449587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =