دیپلماسی امروز ما فعال و متوازن است

سخنگوی دولت با اشاره به فعالیت‌های دولت در زمینه دیپلماسی گفت: اگر قرارداد سوآپ گازی امضا نمی‌شد، امسال در فصل سرما مانند معضل برق، معضل و قطعی گاز را داشتیم.

به گزارش شانا، علی بهادری جهرمی، امروز (سه‌شنبه، نهم آذرماه) در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت، گفت: شنبه آینده صدمین روز دولت است و باید ببینیم دولت در این مدت چه گام‌هایی را برداشته است.

وی افزود: هرچند دولت تمایلی به ارائه گزارش ۱۰۰ روزه نداشت، اما با توجه به مطالبه رسانه‌ها دولت بر خود واجب می‌داند گزارش را اعلام کند و برخی وزارتخانه‌ها از این هفته  آغاز به ارائه گزارش می‌کنند.

سخنگوی دولت به فعالیت‌های دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی اشاره و تصریح کرد: با دیپلماسی فعال خارجی شاهد برگزاری نشست‌های اکو و شانگهای بودیم. اگر قرارداد سوآپ گاز، دو روز پیش امضا نمی‌شد، امسال در فصل سرما مانند معضل برق، معضل و قطعی گاز را داشتیم.

بهادری جهرمی اعلام کرد: دیپلماسی امروز ما فعال و متوازن است و طی سه ماه گذشته چند رکورد صادرات و رکورد ترخیص در گمرک ثبت شد، همچنین در این سه ماه، ۲۰ سند بین‌المللی با دیگر کشورها در حوزه اقتصادی امضا شد و بیش از ۱۰۰ ملاقات حضوری یا گفت‌وگوی تلفنی در این مدت در حد رئیس‌جمهوری و وزیران را داشتیم.

وی گفت: دیپلماسی دولت نه‌تنها فعال و پویا، بلکه نتیجه‌محور است و پیام دیپلماسی ایران را کشورهای دیگر هم دریافت کرده‌اند.

سخنگوی دولت افزود: بی‌شک در حوزه سیاست داخلی امروز مردم دولتمردان را در دسترس و کنار خود می‌بینند و دولتمردان را جزیی از خود می‌دانند. امروز اگر مردم با مشکلی روبه‌رو می‌شوند خیالشان راحت است که مقام‌های عالی دولتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن نه از طریق نشست ویدئوکنفرانسی و گزارش پشت‌میزی، بلکه از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل می‌پردازند و مردم مستقیم مطالبات خود را مطرح می‌کنند.

کد خبر 449634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =