اوپک و متحدانش از هیچ کمکی برای ثبات بازار نفت دریغ نمی‌کنند

رئیس نشست اوپک در سخنرانی افتتاحیه صدوهشتادودومین نشست اوپک اعلام کرد که اوپک و متحدانش نشان دادند هر لحظه که نیاز باشد اقدام‌های مناسب انجام خواهند داد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، جیامانچینو آزودو، رئیس نشست اوپک و وزیر معادن و نفت آنگولا روز چهارشنبه (دهم آذرماه) در سخنرانی افتتاحیه یکصدوهشتادودومین نشست عادی وزیران نفت و انرژی این سازمان با اشاره به پنجمین سالروز توافق تاریخی اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) اعلام کرد که ما به جهان ثابت کردیم اتحاد ما می‌تواند به اقتصاد جهان کمک کند.

وی گفت: توافق تاریخی وین در یکصدوهفتادویکمین نشست اوپک در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ در وین نهایی شد. این توافق بر اساس «توافق الجزایر» نهایی شده بود. توافق الجزایر در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۶ و در یکصدوهفتادمین اجلاس (فوق‌العاده) اوپک به نتیجه رسید و راه را برای اعلامیه تاریخی همکاری (DoC) بین کشورهای عضو اوپک و غیراوپک هموار کرد. توافق انجام شده‌بین کشورهای اوپک و غیراوپک با هدف همکاری برای برقراری ثبات پایدار در بازار نفت انجام شد.

رئیس نشست اوپک افزود: در طول ۲۰ ماه گذشته، این ائتلاف بی‌وقفه برای برقراری و تسریع ثبات و تعادل بازار و برای حمایت از اقتصاد جهانی در زمان قرنطینه‌ها، فراز و نشیب‌ها، و دوره‌های طولانی تردید تلاش کرده است.

وزیر معادن و نفت آنگولا تأکید کرد: اوپک و متحدانش نشان دادند هر لحظه که نیاز باشد مانند پنج سال گذشته اقدام‌های مناسب و درخور توجه انجام خواهند داد.

آزودو گفت: دستاوردهای پنج‌ساله اوپک و متحدانش به‌صورت سندی تدوین و در این سند چالش‌ها بررسی شده است، این سند همچنین بازتاب‌دهنده تحولات مربوط به سیاست‌های انرژی و آب و هوا، شرایط سخت‌تر سرمایه‌گذاری و روند تغییرهای فناوری است.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشورهای عضو اوپک بسیار مهم است؛ ما این را هم در نظر می‌گیریم که تا سال ۲۰۴۵ میلادی تقاضای برای نفت ۲۸ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس نشست اوپک با ابراز رضایت از تمرکز راهبرد بلندمدت این سازمان بر همکاری برای شناسایی و حمایت از سیاست‌های فراگیر آب و هوایی و انرژی، بر اهمیت موفقیت‌های اعلامیه همکاری و دیگر اقدام‌های مشترک مانند منشور همکاری تأکید کرد.

کد خبر 449740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =