خدمات‌رسانی به بومیان مناطق عملیاتی نفت تا شعاع ۱۵۰ کیلومتر

به گزارش شانا، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از ابتدای ورود صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در منطقه بوشهر و خارک نیز ورود کرد و با توسعه صنعت نفت، خدمات این بخش گسترده‌تر شد. به‌گونه‌ای که افزون بر خدمات‌رسانی به نیروهای این صنعت، به‌مرور زمان به سمت مسئولیت اجتماعی پیش رفت و اکنون تنها بیمارستان منطقه جم و خارک، به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تعلق دارد. برای آگاهی از این روند، گفت‌وگوی سعید گران‌پی، رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارک با هفته‌نامه مشعل را در ادامه می‌خوانید:

لطفاً در ابتدا شرحی از خدمات ارائه‌شده بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارک در ایام کرونا ارائه کنید؟

در این دوران، توانستیم امکانات خود را بسیج کنیم تا بتوانیم به کارکنان صنعت نفت، خانواده‌های آنان و بومیان منطقه خدمات‌رسانی کنیم و هیچ‌گونه تبعیضی میان آنها قائل نشدیم و توانستیم افزون بر ظرفیت بیمارستان توحید جم، سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان را نیز به بخش تبدیل کنیم و تعداد تخت‌های بستری را از ۶۵ به ۱۰۵ تخت افزایش دادیم. خوشبختانه در زمینه تجهیزات مصرفی و داروها نیز مشکلی نداشتیم.

چند درصد از امکانات بیمارستان توحید جم در اختیار بومیان منطقه قرار دارد؟

حدود ۹۰ درصد خدمات بستری و نزدیک به ۶۰ درصد خدمات سرپایی در بیمارستان توحید جم به بومیان منطقه اختصاص دارد.

در زمینه کرونا چه خدماتی به کارکنان و بومیان ارائه‌ شده است؟

در مناطق عملیاتی دو نقاهتگاه و مرکز قرنطینه هرکدام به ظرفیت ۱۰۰ تخت ایجاد و دو مرکز نیز درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نظر گرفته شد. در بیمارستان، بیشتر خدمات درمانی ارائه می‌شد که یک بخش را به موارد مشکوک و بیمارانی که دوران نقاهت خود را سپری می‌کردند، اختصاص دادیم و حدود ۶۰ تخت برای آن در نظر گرفتیم.

در زمینه بیمارستان صنعت نفت خارک بفرمایید که چه خدماتی در این منطقه ارائه می‌شود؟

جزیره خارک، یک نقطه‌ای راهبردی است که باید به آن رسیدگی شود، اما متأسفانه این موضوع به دلایل مختلف انجام نشده است. بیمارستان خلیج‌فارس صنعت نفت این منطقه، تنها بیمارستانی است که علاوه بر نیروهای رسمی، غیررسمی شاغل در صنایع نفت، پتروشیمی و پایانه‌های نفتی، به بومیان منطقه و خانواده‌های آنها نیز خدمات ارائه می‌کند.

بهداشت و درمان صنعت نفت سعی کرده تمامی امکاناتی که در بیمارستان توحید جم وجود دارد، برای منطقه خارک نیز دیده شود، اما خدمات‌رسانی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی سخت است و تجهیزات در مدت کوتاهی از بین می‌رود و به نگهداری بیشتری نیاز دارند، ضمن آنکه دسترسی‌ها نیز سخت است و همکاران ما در اوج کرونا با چنگ و دندان جنگیدند و یک شهید نیز دادیم.

با وجود این محدودیت‌ها توانستیم در اوج کرونا برای بیمارستان صنعت نفت خارک، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن تهیه و راه‌اندازی کنیم، همچنین از طریق شورای راهبردی و کمک‌هایی که از شرکت‌های مختلف داریم، تجهیزاتی را برای بیمارستان بگیریم.

در منطقه بوشهر، در بیمارستان‌های شهید قاسم سلیمانی نیروهای دریایی سپاه، نبی اکرم (ص) در عسلویه، بیمارستان امام خمینی (ره) در کنگان و امیرالمؤمنین (ع) در دیر به همراه بیمارستان صنعت نفت با شورای راهبردی، کار کارشناسی انجام دادیم و همه بیمارستان‌ها را سرکشی و همسو با اهداف مسئولیت‌های اجتماعی نفت مسائل و مشکلات آنها را اولویت‌بندی کردیم و خریدهایی نیز با هماهنگی آنها انجام دادیم که این خریدها به دستشان رسیده و بیمارستان‌ها نیز تجهیز شده‌اند، برای نمونه دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان کنگان در اوج کرونا خراب شد و توانستیم مبلغی را تهیه و آن را راه‌اندازی کنیم.

دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان‌های دیر و شهید قاسم سلیمانی را از طریق شورای راهبردی تأمین اعتبار کردیم و آنها نیز تجهیز خواهند شد، به عبارتی دیگر می‌توان گفت بعضی از تجهیزات این بیمارستان‌ها را سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارک تأمین کرده‌اند.

کد خبر 449794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =