تهاتر نفت با برنج پاکستانی امکانپذیر نیست

دبیر انجمن واردکنندگان برنج، ضمن تکذیب خبر تهاتر نفت با برنج پاکستانی گفت: اجرای این طرح غیرممکن است.

به گزارش شانا به نقل از مهر، مسیح کشاورز درباره مباحث مطرح‌شده مبنی بر تهاتر نفت با برنج پاکستانی گفت: به نظر می‌رسد صحبت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این زمینه سند باشد که گفته در قبال فروش نفت، هیچ قراردادی در هیچ کشوری نداریم.

وی افزود: ممکن است در زمینه فروش برق چنین اقدامی انجام شود که در این حوزه نیز یک بار و زمانی که برای واردات برنج ارز ۴٢٠٠ تومانی تخصیص می‌یافت، قرار بود در ازای برقی که به پاکستان فروخته شده بود برنج وارد شود، اما قیمتی که برای این محصول پیشنهاد دادند نزدیک به بازار آزاد بود و برای همین واردکنندگان آن را نپذیرفتند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج تصریح کرد: از طرفی از آنجا که این کار باید از طریق بانک‌ها انجام شود و ما در شرایط تحریم قرار داریم کشور پاکستان تمایلی به انجام آن ندارد.

کشاورز تأکید کرد: در واقع چنین اقدامی غیرممکن و غیرعملیاتی است و به انجام هماهنگی‌های گسترده در سطوح بالا از جمله بانک مرکزی و ریاست جمهوری نیاز دارد.

وی گفت: این اقدام باید برای واردکنندگان مزیتی داشته باشد تا مایل به انجام آن باشند، در غیر این صورت هم‌اکنون آنها به‌راحتی از بانک مرکزی ارز نیمایی دریافت می‌کنند و واردات انجام می‌دهند، همچنین از دیگر اقدام‌های لازم برای انجام چنین طرحی آن است که پول حاصل از فروش کالاهای نفتی و غیرنفتی ایرانی که امکان ورود آنها به کشور وجود ندارد، با مزیت رقابتی در اختیار واردکنندگان قرار بگیرد تا بتوانند کالا وارد کشور کنند.

به گزارش شانا، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران چندی پیش در نشست خبری، درباره تهاتر گاز مایع (ال‌پی‌جی) با برنج پاکستانی گفت: امروز فروش ال‌پی‌جی و دیگر مایعات گازی متداول است و هیچ‌گونه محدودیتی برای فروش آن وجود ندارد، همچنین مانعی بابت حصول ارز حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی نداریم و لزوماً این‌گونه نیست که با کالا معاوضه شود، بنابراین معاوضه ال‌پی‌جی با کالایی خاص صحت ندارد و ما محدودیتی بابت فروش فرآورده‌های نفتی نداریم.

کد خبر 450070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =