۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
  • کد خبر: 450125
جی‌پی مورگان: نفت ۱۲۵ دلاری می‌شود

بانک جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی کرد که قیمت نفت در سال ۲۰۲۲، با پایان شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و بهبود شرایط اقتصادی به ۱۲۵ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری اویل‌پرایس، بانک آمریکایی جی‌پی‌مورگان در چشم‌انداز اقتصادی خود برای سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد که اقتصاد جهانی در سال آینده میلادی بسیار پویاتر خواهد بود و کرونا از یک ویروس همه‌گیر به منطقه‌ای بدل می‌شود.

تحلیلگران این بانک اعلام کردند: اقتصاد پویا به معنای تقاضای بالای نفت است و قیمت نفت به‌دلیل ظرفیت محدود افزایش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، می‌تواند در سال ۲۰۲۲ به ۱۵۰ دلار برای هر بشکه و در سال ۲۰۲۳ به ۱۵۰ دلار برای هر بشکه برسد.

مارکو کولانوویچ و برام کاپلان، استراتژیست‌های جی‌پی مورگان در یادداشت اخیرشان نوشتند: سویه اُمیکرون که طی دو هفته گذشته بازارها را به وحشت انداخت، می‌تواند آغاز پایان ویروس همه‌گیر کرونا باشد، اگر شدت بیماری‌زایی و مرگ‌ومیر ناشی از اُمیکرون کمتر باشد، بخشی از الگوی تاریخی تحول ویروس خواهد بود. این موضوع برای بازارهای پرریسک مثبت خواهد بود زیرا نشان می‌دهد پایان شیوع ویروس همه‌گیر کرونا نزدیک است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بیل گیتس هم ابراز خوش‌بینی کرده که پایان شیوع ویروس همه‌گیر کرونا ممکن است در مقطعی در سال میلادی آینده اتفاق بیفتد.

کد خبر 450125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =