بهره‌برداری از سی‌تی‌اسکن و مخزن اکسیژن بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر

دستگاه سی‌تی‌اسکن و مخزن اکسیژن ۳۰ تنی بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر با تأمین اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی به همت شورای راهبردی پتروشیمی‌های مستقر در ماهشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سیدمهدی هاشمی، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت کشور روز شنبه (۲۰ آذرماه) در آیین بهره‌برداری از دستگاه سی‌تی‌اسکن و مخزن اکسیژن بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر بیان کرد: تأمین اعتبار دستگاه سی‌تی‌اسکن با حمایت صنایع پتروشیمی مستقر در بندر ماهشهر و خرید آن از سوی مجموعه بهداشت و درمان وزارت نفت انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه محدودیت‌های ناشی از دستگاه اکسیژن‌ساز در شرایط آب‌وهوایی بندر ماهشهر، تصمیم به نصب مخزن ۳۰ تنی اکسیژن در این بیمارستان گرفته شد تا بیمارستان صنایع پتروشیمی در شرایط کرونایی و غیرکرونایی، با تمامی توان به بیماران منطقه خدمات‌رسانی کنند.

سید امید شهیدی‌نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در این آیین با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا، مجموعه بهداشت و درمان نفت و صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه تصمیم گرفتند امکانات حوزه درمانی را از طریق شورای راهبردی تقویت کنند، افزود: با توجه به اینکه دستگاه قدیمی سی‌تی‌اسکن بیمارستان صنایع پتروشیمی کارایی لازم را نداشت، از محل اعتبارات شورای راهبردی، ۹۵ میلیارد ریال برای خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که این بیمارستان در پیک کرونا با آن روبه رو بود، بحث کمبود اکسیژن بود که با وجود مجهز بودن این بیمارستان به دستگاه اکسیژن‌ساز، در شرایط پیک کرونا با مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو بودیم، ادامه داد: به همین دلیل، نیاز به نصب مخزن اکسیژن در این بیمارستان وجود داشت که با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد ریالی شورای راهبردی، این مخزن نیز به بهره‌برداری رسید.

حبیب آقاجری، نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تبریک روز پرستار بیان کرد: با بهره‌برداری از دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس بیمارستان صنایع پتروشیمی، محدودیتی در زمینه تشخیص بیماری برای بیماران تا وزن ۱۵۰ کیلوگرم در این شهرستان نخواهیم داشت.

وی افزود: با نصب مخزن اکسیژن ۳۰ تنی در این بیمارستان، در صورت مواجهه با پیک جدید کرونا، هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تأمین اکسیژن نخواهیم نداشت و بیمارستان صنایع پتروشیمی در این زمینه می‌تواند دیگر بیمارستان‌های شهرستان را نیز پشتیبانی کند.

فریدون بندری، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر نیز با قدردانی از صنایع پتروشیمی گفت: مخزن ۳۰ تنی اکسیژن در بیمارستان صنایع پتروشیمی، وضع اکسیژن بیمارستان‌های این شهرستان را تثبیت و پایدار می‌کند و با نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن نیز مشکلات این حوزه به‌طور کامل برطرف می‌شود.

ناصر امیرپور، رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر نیز در این آیین با اشاره به اینکه دستگاه سی‌تی‌اسکن این بیمارستان، از بهترین برندهای روز جهان است که به‌صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود، گفت: این دستگاه بیشتر اسکن‌های مورد نیاز بیماران منطقه از جمله آنژیوگرافی عروق سینه و اسکن اندام‌ها را به بهترین نحو انجام می‌دهد که با نصب این دستگاه، نیازی به اعزام بیماران به دیگر مراکز درمانی نخواهیم داشت.

کد خبر 450143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =