۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر: 450314
اوپک: تأثیر اومیکرون بر تقاضای نفت محدود است

اوپک با ابراز خوش‌بینی به شرایط تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که تأثیر سویه اومیکرون ویروس کرونا بر آن محدود خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه (۲۲ آذرماه) در گزارش ماهانه‌اش پیش‌بینی تقاضای جهانی نفت برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ را افزایش داد و با پایبندی به جدول زمانی خود درباره بازگشت مصرف نفت به سطوح پیش از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد که گونه اومیکرون تأثیر اندکی بر تقاضا خواهد داشت.

این دیدگاه خوش‌بینانه اوپک در حالی مطرح شد که قیمت نفت تا حدی از کاهش ماه گذشته بهبود یافته است، با این حال، سازمان بهداشت جهانی معتقد است سویه اومیکرون خطر جهانی بسیار بالایی ایجاد می‌کند.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ به‌طور میانگین ​​به ۹۹ میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه در روز برسد که یک میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی ماه گذشته این سازمان است.

در این گزارش، اوپک با حفظ پیش‌بینی خود درباره رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰، آن را ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد. پیش‌بینی رشد امسال نیز بدون تغییر باقی ماند.

انتظار می‌رود مصرف جهانی نفت در سه ماه سوم سال ۲۰۲۲ مطابق با پیش‌بینی ماه گذشته از مرز ۱۰۰ میلیون بشکه در روز فراتر رود. بر اساس گزارش اوپک، مصرفی گاز آخرین بار در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز بوده است.

کد خبر 450314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =