تجهیزات سرچاهی پرفشار از سازندگان ایرانی خریداری می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تأکید کرد: تجهیزات سرچاهی پرفشار کاربردی در صنعت نفت و حفاری از جمله تأسیسات سرچاهی با توان ۱۵ هزار پوند بر اینچ مربع از محل تولیدات داخلی تأمین می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمید رضا گلپایگانی در بازدید از شرکت فناوری تجهیزات سرچاهی (وتکو)، هم‌زمان با هفته پژوهش گفت: توانمندی و خودکفایی شرکت‌های ایرانی در ساخت انواع قطعات و تجهیزات از جمله شیرآلات پرفشار و دروازه‌ای و تاج چاه (کریسمس تری) ۵ تا ۱۵ هزار پوند بر اینچ‌مربع بسیار قابل توجه و در شرایط ظالمانه تحریم و محدودیت‌ها تحسین‌برانگیز است.

وی با بیان اینکه تولیدات شرکت وتکو در پروژه کلید در دست (EPDS) میدان نفتی آزادگان جنوبی کاربرد دارد، افزود: ساخت تأسیسات سرچاهی با توان ۱۵ هزار پوند بر اینچ مربع که برای نخستین بار در کشور از سوی این شرکت در حال اجراست، زمینه ورود دوباره ملی حفاری به میدان‌های پرفشار، نظیر مارون خامی را فراهم می‌آورد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تبریک هفته پژوهش و فناوری تصریح کرد: شرکت ملی حفاری از بدو تأسیس تاکنون تلاش کرده است در همکاری اثربخش با سازندگان و صنعتگران داخلی، تا جای ممکن از قطعات، تجهیزات و اقلام مورد نیاز  تولید داخل در دستگاه‌های حفاری و تجهیزات مربوط به خدمات فنی و مهندسی استفاده کند و هم‌افزایی میان متخصصان این شرکت با شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت نفت زمینه رشد و روزآمدی این شرکت‌ها و کارآفرینی و اشتغال‌زایی را به‌دنبال داشته است.

گلپایگانی با قدردانی از تلاش و کوشش صنعتگران داخلی به‌ویژه متخصصان و کارکنان شرکت وتکو در زمینه تجهیزات سرچاهی ادامه داد: ملی حفاری  همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه توسعه دانش فنی بومی، حمایت از سازندگان، منابع ساخت داخل و مراکز دانش‌بنیان درباره طراحی تجهیزات پیچیده، توجه به خلاقیت و نوآوری و... تدوین و اجرایی کرده است.

شرکت فناوری تجهیزات سرچاهی (وتکو) از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت در زمینه طراحی، ساخت و نصب تجهیزات سرچاهی فعالیت می‌کند و از شرکت‌های مورد تأیید صنعت نفت و شرکت‌ ملی حفاری ایران و از نظر کیفیت تولیدات و استانداردها، مورد نظر شرکت ملی  نفت ایران است.

کد خبر 450351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =