توفیق‌هایی در فروش نفت و بازگشت پول‌ آن به‌دست آمده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در فروش نفت و انتقال پول‌های نفت به داخل توفیق‌هایی به‌دست آمده است.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، محمود عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه خوشبختانه با وجود تحریم‌ها و سیاست‌های نظام سلطه که به دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران است، توسعه روابط تجاری با کشورهای دیگر از جمله کشورهای آسیای مرکزی بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: در فروش نفت و انتقال پول‌های نفت به داخل نیز توفیق‌هایی به‌دست آمده و این نشان می‌دهد راهبرد جمهوری اسلامی در تدوین روابط متوازن و متناسب با ظرفیت‌های هر کشور نتیجه مطلوبی داشته است.

وی افزود: این روابط به‌ویژه در حوزه تقویت و تعمیق ارتباط با کشورهای قدرتمند آسیایی، همسایه و مسلمان نتیجه بخش بوده است. جمهوری اسلامی ایران نشان داد می‌تواند از شرایط سخت و فشارهای حداکثری به افتخار و در سلامت عبور کند، ایران شرایط تهدید را به فرصت تبدیل کرده و این مسئله در مذاکره اخیر وین خود را نشان می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بر خلاف ادعا و القائات گروه رسانه‌ای غربی که به‌دنبال فشار به ایران و افکار عمومی ملت ایرانی هستند تا امتیاز بگیرند و البته جریانی هم در داخل کشور این القائات را پیگیری می‌کنند، نشان دادیم که پشت میز مذاکره در میدانی بازی می‌کنیم که جمهوری اسلامی ترسیم کرده است.

عباس‌زاده مشکینی گفت: ما در مذاکرات تاکید کردیم که اولویت باید رفع تحریم‌ها باشد و تیم مذاکره‌کننده ایرانی این مسئله را پیگیری می‌کند. در واقع بازی را ایران مدیریت کرده و در میدان حریف بازی نمی‌کند و در تلاش است میدان و قاعده را در دست بگیرد.

کد خبر 450439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =