رقم کنونی فروش نفت و بازگشت پول قابل قبول است/ تحقق‌پذیری مقدار صادرات نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: فروش نفت به اندازه قابل قبولی انجام و پول آن دریافت می‌شود، از این رو مقدار فروش نفت که در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده قابل تحقق است.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ یک گام رو به جلو در اصلاح ساختار بودجه است، به موضوع فروش نفت در بودجه اشاره کرد و گفت: براساس محاسبات و پیش‌بینی‌های انجام شده مقدار فروش نفت در بودجه سال آینده روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه خواهد بود.

وی افزود: در این بودجه سهم درآمدی دولت از منابع نفتی عدد منطقی و قابل تحققی خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از آنجا که اکنون فروش نفت به اندازه قابل قبولی انجام و پول آن نیز دریافت می‌شود فروش مقدار نفتی که در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده دور از دسترس نیست.

مالک شریعتی نیاسر نیز در این زمینه گفت: با لحاظ سهم صندوق توسعه ملی، شرکت نفت و سه درصد مناطق محروم، حدود ۳۸۱ هزار میلیارد تومان سهم درآمدی دولت از منابع نفتی می‌شود که به نظر می‌آید عدد منطقی باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موضوع ایجاد پتروپالایشگاه‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: احداث پتروپالایشگاه‌های جدید در ساحل ‌خلیج فارس و دریای عمان، امروز مهم‌ترین سلاح دفاعی ما در برابر تحریم نفت است.

کد خبر 450558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =