تولید نفت اعضای اوپک‌پلاس همچنان کمتر از رقم توافق بود

عرضه نفت اوپک‌پلاس در ماه نوامبر با افزایش پایبندی تولیدکنندگان به سهمیه خود در توافق کاهش تولید، همچنان کمتر از هدف تولید اعضای این ائتلاف بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، دو منبع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) اعلام کردند که پایبندی این ائتلاف به توافق کاهش تولید نفت در ماه نوامبر نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته و از ۱۱۶ درصد به ۱۱۷ درصد رسیده است که این مسئله نشان می‌دهد اعضا همچنان بسیار کمتر از سهمیه خود نفت تولید کرده‌اند.

پایبندی ۱۰ کشور عضو اوپک شرکت‌کننده در توافق کاهش تولید در این ماه ۱۲۲ درصد و پایبندی کشورهای غیراوپک این ائتلاف به این توافق ۱۰۷ درصد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش ماه دسامبر خود در بازار نفت اعلام کرد که اوپک‌پلاس در ماه گذشته ۶۵۰ هزار بشکه در روز کمتر از اهداف تولید خود نفت تولید کرده است، در حالی که این رقم در ماه اکتبر ۷۳۰ هزار بشکه در روز بود.

داده‌های اوپک‌پلاس نشان می‌دهد نیجریه و آنگولا، تولیدکنندگان آفریقای غربی، همچنان در تلاش برای رسیدن به هدف تولید خود هستند و پایبندی آنگولا در ماه نوامبر به بالاترین حد خود در سال جاری میلادی یعنی نزدیک به ۳۰۰ درصد رسیده است. پایبندی نیجریه نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد کاهش یافته و با افزایش اندک تولید این کشور به ۲۳۹ درصد رسیده است.

این در حالی است که تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه دسامبر در مقایسه با نوامبر به‌طور کلی ثابت بوده است.

کد خبر 450659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =