عبور از خام‌فروشی با توسعه پتروپالایشگاه‌ها میسر است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بی‌شک ساخت پتروپالایشگاه‌ها و در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم برای آنها در عمل، جلو خام‌فروشی گرفته می‌شود و به ارزش‌افزوده بیشتر نیز دست خواهیم یافت.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره بر ضرورت عبور از خام‌فروشی و افزایش تولید محصولات پتروشیمی، گفت: از آنجا که تمام هم و غم ما در حوزه نفتی جلوگیری از خام‌فروشی است، از این رو تقویت و توسعه پتروشیمی‌ها و ایجاد پتروپالایشگاه‌ها ضرورتی غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه ایجاد تنوع در تولید محصولات پتروشیمی، افزون بر ارزآوری، صادرات و ایجاد ارزش‌افزوده، برای جوانان اشتغال‌زایی بسیار بالایی به‌دنبال دارد، افزود: تمرکز ارزش‌افزوده بر صنایع پایین‌دستی است بنابراین اگر بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خود را روی صنایع پایین‌دستی بگذاریم بیشترین عایدی نصیب کشور می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نمی‌توان نقش پتروشیمی‌ها را در شرایط تحریمی کنونی همسو با درآمدزایی و ارزآوری برای کشور منکر شد و می‌توان گفت پتروشیمی‌ها به‌عنوان یکی از اقلام مهم صادراتی در شرایط تحریمی به داد کشور رسیده‌اند، هرچند در شرایط کنونی فروش و صادرات نفت نیز به‌خوبی پیش می‌رود و در این مدت نیز رکوردهای خوبی در فروش نفت داشته‌ایم.

کد خبر 450665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =