اعمال پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان گاز خانگی کم‌مصرف

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که مشترکان گاز خانگی در صورت کاهش مصرف، پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی در این باره گفت: مشترکان گاز خانگی که در بازه زمانی ۱۶ آبان تا ۱۵ اسفند (دوره سرد سال) نسبت به دوره مشابه پارسال یک درصد کاهش مصرف داشته باشند، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه‌جویی معادل ۳ واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد.

وی افزود: در حوزه ابزار تشویقی مشترکان خانگی، براساس آیین‌نامه ابلاغی دولت به شرکت ملی گاز ایران، مشترکان خانگی که مصرف آن‌ها متعارف بوده و در پلکان اول تا سوم مصرف قرار گیرند، مشمول افزایش گازبها نسبت به سال پیش نمی‌شوند و هزینه گاز مشترکان مطابق سال‌های پیش محاسبه می‌شود.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: تشویق بعدی این است که مشترکان خانگی که مصرف گاز آن‌ها در بازه زمانی ۱۶ آبان تا ۱۵ اسفند هر سال نسبت به دوره مشابه سال پیش کمتر شود، به ازای هر یک درصد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه‌جویی معادل ۳ واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد امکان‌پذیر است.

نورموسوی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ۲۹ میلیون واحد خانگی داریم، تصریح کرد: این تشویق‌ها در حالی است که برای مشترکان پرمصرف نیز ابزار بازدارندگی در نظر گرفته شده که بر این اساس، مشترکان پرمصرفی که از پله چهارم تا پله دوازدهم قرار گرفته و مصرف نامتعارف داشته باشند، مشمول افزایش تعرفه خواهند شد که این افزایش تعرفه برای مشترکان بدمصرف که در پلکان‌های بالای جدول قرار می‌گیرند، بیشتر از دیگران خواهد بود.

کد خبر 450673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =