لزوم توجه به ذخیره‌سازی انرژی در زمان توان بالای تولید

مدیرعامل گروه مپنا با تأکید بر اینکه موضوع ذخیره‌سازی انرژی امروز باید به‌درستی درک شود، گفت: ذخیره‌سازی انرژی در برق امروز یک ضرورت حتمی است.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس علی‌آبادی، امروز (چهارشنبه، یکم دی‌ماه) در آیین واگذاری قرارداد طرح ذخیره‌سازی گاز در میدان خانگیران - مخزن شوریجه D با بیان اینکه گرچه انرژی موضوع مهمی است و تأثیر زیادی در اقتصاد و زندگی مردم دارد، اما با وجود ظرفیت‌های بسیار بالا با مشکلاتی روبه‌روست، گفت: یکی از نقدهایی که به بخش انرژی وارد است، بحث مصرف انرژی است، امروز به انرژی به‌عنوان کالای راهبردی اهمیت داده نشده است.

وی افزود: به‌دلیل آدرس‌های غلطی که در این موضوع داده شده، مصرف به‌صورت بی‌رویه در حال افزایش است و ما همیشه در این فکر هستیم که بحث تولید و تأمین انرژی را افزایش دهیم، اما وقت آن رسیده که در حوزه ملی به این موضوع پرداخته شود و ما این ناترازی به‌وجود آمده در مصرف و تولید انرژی را بررسی کنیم.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالاست، تصریح کرد: ما در پروژه ذخیره‌سازی گاز در میدان خانگیران - مخزن شوریجه D، همه تلاش خود را می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی این پروژه را به سرانجام برسانیم.

علی‌آبادی با تأکید بر اینکه ذخیره‌سازی انرژی امروز باید به‌درستی درک شود، گفت: ذخیره‌سازی انرژی در برق امروز یک ضرورت حتمی است، ما امروز بیش از ۸۶ هزار مگاوات نیروگاه نصب کرده‌ایم و اکنون مصرف کشور در مقیاس ۴۰ هزار مگاوات است، اما همین ظرفیت نصب‌شده در کشور، ما را در تابستان با کمبود روبه‌رو می‌کند، این مسئله به‌دلیل ناترازی در تولید و مصرف و نبود هم‌زمانی و هم‌مکانی به‌وجود آمده است.

وی افزود: در بحث گاز نیز با همین موضوع روبه‌رو هستیم، هم‌اکنون باید نگران این موضوع باشیم که وضع مصرف به چه نحو است؟ آیا ممکن است بتوانیم گاز مورد نیاز کل فصل زمستان را تأمین کنیم یا خیر.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: در پروژه خیره‌سازی گاز در میدان خانگیران - مخزن شوریجه D تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت داخلی، این ناترازی هم‌زمانی در حوزه انرژی را تراز کنیم، یعنی در زمانی که ما توان تولید داریم برای زمان‌های مورد نیاز ذخیره‌سازی انجام دهیم.

کد خبر 450709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =