۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
  • کد خبر: 450856
گازرسانی به شهرهای استان ایلام تکمیل شد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه گازرسانی شهری در این استان به ایستگاه پایانی رسید، گفت: با گازرسانی به شهر پهله از توابع شهرستان دهلران، اکنون همه شهرهای این دیار گازرسانی شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عباس شمس‌اللهی در آیین آغاز گازرسانی به شهر پهله که با حضور بهزاد علیزاده، نماینده ایلام در مجلس و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: افزون بر شهر پهله، هفت روستای بخش زرین آباد نیز گازرسانی شدند و این مهم همسو با تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به مناطق کمتر برخوردار استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به این شهر و هفت روستای یادشده، بیش از یک هزار و ۹۵۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند،افزود: در این مناطق هزار و ۲۰۰ علمک نصب و ۶۵ هزار متر شبکه توزیع و ۳۹ کیلومتر خط تغذیه فلزی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام همچنین با بیان اینکه با گازرسانی به شهر پهله، همه ۲۶ شهر استان ایلام گازرسانی شدند، تصریح کرد: با تلاش همکاران شرکت گاز استان خوشبختانه آخرین شهر ایلام گازرسانی و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان ۱۰۰ درصدی شد و هم‌اکنون ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان نیز از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

شمس‌اللهی اعلام کرد که  این پروژه در سال ۱۳۹۶ آغاز و امسال تکمیل شده است، ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه، کمبود شدید کالاهای مورد نیاز اجرای عملیات، توپوگرافی خشن منطقه و عبور از کوه‌های سخت‌گذر در مسیر این خط سبب شد که کار گازرسانی به شهر پهله با کندی انجام شود که خوشبختانه با تلاش این مهم تکمیل شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی از صدور مجوز اجرای گازرسانی به هشت روستای شهرستان‌های دهلران و دره‌شهر که پیش از این به دلایل مختلف فاقد توجیه گازرسانی بودند خبر داد و گفت: مجوز گازرسانی به روستاهای این دو شهرستان با پیگیری‌های انجام‌شده با مسئولان ذی‌ربط در سطح شرکت ملی گاز ایران دریافت شده است.

وی افزود: این مجوز با پیگیری و افزایش چند برابری سرانه مصوب گازرسانی هر خانوار، برای گازرسانی به هشت روستای شهرستان‌های دهلران و دره شهر از مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران دریافت شده است.

نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه در مجموع ۷۲۸ خانوار در روستاهای دهلران و دره‌شهر از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۷۵ خانوار در مناطق روستایی دهلران و ۱۵۳ خانوار در دره‌شهر از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 450856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =