اجرای طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان با ۱۰۰ درصد توان داخلی

مدیر طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان (واحد RHU) از استفاده حداکثری از توان داخلی در مهندسی و اجرای پروژه بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان خبر داد.

غلامرضا انوری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره گفت: در خرید کالای این طرح بیش از ۹۸ درصد از توان داخل استفاده شده است.

وی افزود: واحد تصفیه ته‌مانده برج تقطیر (RHU) برای تصفیه خوراک واحد RFC با ظرفیت ۸۱ هزار بشکه در روز طراحی شده است.

مدیر طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان تأکید کرد: طی ابلاغیه‌ای در مهرماه ۹۹ انجام فعالیت‌های مهندسی تفصیلی، مهندسی خرید، مهندسی کارگاهی و خرید واحدهای بازیافت گوگرد (sru) و واحد جداسازی گوگرد (ssu) نیز به پیمانکار این پروژه که شرکت نارگان است، اعلام شد.

انوری درباره میزان سرمایه موردنیاز این طرح گفت: سرمایه موردنیاز این پروژه ۵۰۰ میلیون یورو برآورد شده است.

وی درباره پیشرفت پروژه افزود: این پروژه هم‌اکنون در مرحله مهندسی و خرید است که پیشرفت آن در بخش مهندسی ۶۶ درصد، در بخش خرید ۲۱ درصد و پیشرفت کلی آن ۲۸ درصد است.

مدیر طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان تأکید کرد: پروژه گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر پالایشگاه اصفهان (RHU) با هدف افزایش محصولات پالایشگاه اصفهان و ارتقای سطح کیفی محصولات به سطح استانداردهای بین‌المللی و استانداردهای محیط زیستی در مردادماه ۹۸ ابلاغ شد و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به‌عنوان مدیریت طرح (MC) این پروژه را راهبری می‌کند.

انوری افزود: تیم کارشناسی بسیار قوی و مجرب شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت و تجربه‌های موفق در ساخت پالایشگاه‌های کشور و استانداردها و مشخصه‌های روز دنیا و دریافت گواهینامه‌های فنی بین‌المللی، این شرکت را به شرکتی توانمند و منحصربه‌فرد در حوزه ساخت پالایشگاهی بدل کرده است.

وی اظهار کرد: مشخصه‌های فنی در این شرکت هر چهار سال یکبار با استانداردهای روز دنیا به‌رروز می‌شود که با نام NIOEC SPECIFICATION برای دیگر شرکت‌ها به‌عنوان مرجع قابل استناد و استفاده است.

کد خبر 450863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =