اولویت اوپک‌پلاس به‌کارگیری راهبرد میان‌مدت است

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که راهبرد میان‌مدت برای اوپک‌پلاس اولویت بیشتری نسبت به درخواست‌های آمریکا برای تولید بیشتر نفت دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، الکساندر نواک روز چهارشنبه (هشتم دی‌ماه) اظهار کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در برابر درخواست‌های واشنگتن برای افزایش تولید مقاومت کرده‌اند زیرا می‌خواهند راهنمایی‌های روشنی را به بازار ارائه دهند و از سیاست‌ خود منحرف نشوند.

ایالات متحده بارها اوپک‌پلاس را برای تسریع افزایش تولید تحت فشار قرار داده است، زیرا قیمت بنزین در ایالات متحده افزایش و محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا کاهش یافته است.

هنگامی که واشنگتن در ماه نوامبر با مقاومت تولیدکنندگان نفت روبه‌رو شد اعلام کرد این کشور و دیگر مصرف‌کنندگان ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را آزاد خواهند کرد.

نواک در پاسخ به این پرسش که چرا اوپک‌پلاس این درخواست‌ها را رد کرده است، گفت: اوپک‌پلاس چشم‌انداز بلندمدتی دارد.

وی تصریح کرد: معتقدیم باید به بازار نشان دهیم چگونه در میان‌مدت تولید را با رشد تقاضا افزایش خواهیم داد. شرکت‌های تولیدکننده باید از پیش بدانند که چه سرمایه‌گذاری‌هایی را برای اطمینان از افزایش تولید برنامه‌ریزی کنند.

معاون نخست‌وزیر روسیه افزود: برداشت احتمالی از ذخیره‌سازی راهبردی نفت ایالات متحده و دیگر مصرف‌کنندگان بزرگ تأثیر کوتاه‌مدت محدودی بر بازار نفت خواهد داشت.

نواک گفت: انتظار می‌رود پس از افزایش روزانه ۴ میلیون بشکه‌ای تقاضای نفت در سال جاری میلادی، تقاضا در سال آینده  ۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: قیمت نفت در سال آینده میلادی بین ۶۵ تا ۸۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود. نفت خام اکنون زیر ۸۰ دلار برای هر بشکه معامله می‌شود.

کد خبر 451099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =