نظر نمایندگان در طرح بنزینی دولت تأمین می‌شود

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: در طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها، همکاری بین مجلس و دولت وجود دارد و نظر نمایندگان نیز تأمین می‌شود.

به گزارش شانا، سیدمحمد حسینی، امروز (شنبه، ۱۱ دی‌ماه) در حاشیه مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: دولت درباره تصمیم‌های خود با نمایندگان مجلس همکاری دارد و پیش از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ این تعامل انجام شد و رئیس سازمان برنامه و بودجه با کمیسیون‌های مختلف مجلس به‌ویژه اقتصادی و با برخی فعالان و صاحبنظران اقتصادی نشستی برگزار کرد که سرانجام لایحه‌ای تقدیم مجلس شد.

وی افزود: درباره بنزین نیز همان‌طور که سخنگوی دولت اعلام کرد به‌گونه‌ای می‌شود که یارانه‌ها عادلانه توزیع شود، زیرا ما یارانه‌های پنهان و پیدا داریم و مشخص است که عادلانه توزیع نمی‌شود و آنها که آب، برق، گاز و بنزین بیشتری مصرف می‌کنند در واقع یارانه بیشتری نصیبشان می‌شود و در مقابل آنها که کم‌مصرف‌تر هستند یا برای نمونه خودرویی ندارند، از یارانه کمتری بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری تصریح کرد: به‌تدریج باید به سمت عدالت حرکت کنیم که نمونه آن طرح بنزین است که به جای اینکه سوخت به خودرو تعلق یابد به افراد داده شود.

حسینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد از چه زمانی اجرا می‌شود؟ گفت: بحث‌هایی در دولت مطرح است که در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار کار می‌شود و امیدواریم نتیجه خوبی داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اجرای این طرح بدون مطرح شدن آن در لایحه بودجه امکان پذیر است؟ افزود: پیشنهادهای نمایندگان در لایحه مطرح است و هنوز جای جرح و تعدیل در بودجه وجود دارد و امسال بودجه را دو شوری کردند و قرار شد در شور نخست، کلیات تصویب شود، بعد به کمیسیون تلفیق برود و بازگردد.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه امکان دارد این طرح امسال اجرا شود؟ گفت: به هر حال نظر نمایندگان تأمین می‌شود و همکاری وجود دارد و تلاش می‌کنیم در نخستین فرصت نشست مشترکی با نمایندگان داشته باشیم تا از نظر آنها درباره ارز ترجیحی، یارانه‌ها و موضوع بنزین و سوخت استفاده کنیم.

کد خبر 451214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =